درک یکسان روسیه و ایران از ساختار جهان

© Sputnik / Sergey Pyatakovولادیمیر پوتین در همایش بین المللی روزنامه نگاری
ولادیمیر پوتین در همایش بین المللی روزنامه نگاری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مردم خواهان ساختار چند قطبی، چند رنگی و چند لایه ای جهان هستند.

دوران خبرنگاری  بیطرفانه  بسر رسیده است  و اوضاع کنونی، تغییر خط مشی در این خصوص را طلب می کند. خوانندگان و بینندگان نیاز به اطلاعات جایگزین دارند.  خبرنگاری  حرفه ای باید بر  منابع موثق، مطمئن و  اعتماد استوار باشد. همایش بین المللی  رسانه ای « عصر جدید روزنامه نگاری، وداع با Main streem » که در آژانس خبری « راسیا سوودنیا»  در مسکو برگزار شد  و  کارشناسان  معتبر  از 30  کشور جهان در آن  شرکت داشتند، به این موضوع اختصاص داشت.

دمیتری کیسِلوف  مدیر عامل  آژانس خبری « راسیا سوودنیا»  که رادیو « سپوتنیک» بخشی از آن است در این خصوص گفت: درک روسیه، ایران، چین و حتی ژاپن و بسیاری از  کشورهای دیگر در باره ساختار جهان متفاوت است.  مردم خواهان  جهان تک قطبی با  برتری یک کشور که فقط به منافع خود توجه کند، نیستند. مردم خواهان  ساختار  چند قطبی، چند رنگی  و چند لایه ای جهان هستند.  روزنامه نگاری مابعد  « Main streem » این ساختار را پیشنهاد می کند.

منظور چیست؟  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در  همایش روزنامه نگاری گفت:

 روزنامه نگاری باید از هر گونه اقدام سرکوبگرانه بدور باشد.  نباید  وضعیتی بروز کند که   مقامات وقتی  از  بعضی خبرها خوششان بیاید  از آن دفاع کرده و از  آزادی مطبوعات  صحبت کنند  و وقتی از اخبار منتشره خوششان نیاید،  به تبلیغات سوء در باره گروه  مشخص سیاسی و یا کشوری دست بزنند که این اخبار  را منتشر کرده است».

شایان ذکر است که همایش  به 75-مین سالگرد  « دفتر خبری شوروی» اختصاص داشت.  این ساختار  بنیان گذار بزرگترین منابع اطلاعاتی — خبری اتحاد شوروی و بعد روسیه بود.  همانا در این ساختار  آژانس خبری «  نووستی»، ریا نووستی و  بالاخره  « راسیا سوودنیا» کار خود را آغاز کردند.

ولادیمیر پوتین به  کارمندان  آژانس خبری «  راسیا سوودنیا» تبریک گفت.

  آنچه به « راسیا سوودنیا» مربوط می شود،  امیدوارم که  این آژانس خبری  مثل سال های گذشته  به  تعریف عینی  سیاست داخلی و خارجی  کشور روسیه  و  جذابیت سرمایه گذاری  اقتصاد روسیه  و  فرهنگ غنی چند فرهنگی روسیه ادامه بدهد.  در عین حال   خوانندگان و بینندگان را با  حیطه وسیعی از  عقاید و دیدگاه ها آشنا سازد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала