روحانی: راه برای همکاری میان ایران و ترکیه هموار است

© Sputnik / Alexei Nikolskiyروحانی: راه برای همکاری میان ایران و ترکیه هموار است
روحانی: راه برای همکاری میان ایران و ترکیه هموار است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رییس جمهور ایران روز شنبه در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه ای خود تاکید کرد که دو کشور مصمم هستند روابط خود را در همه عرصه ها گسترش و توسعه دهند.

این نشست خبری در پایان مراسم امضای هشت سند همکاری میان ایران و ترکیه پس از سومین نشست شورای همکاری های راهبردی تهران و آنکارا و مذاکرات رسمی میان روسای جمهور دو کشور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، روحانی با اشاره به این که راه برای همکاری همه جانبه میان ایران و ترکیه هموار است، اظهار داشت: "جمهوری اسلامی ایران به ترکیه اطمینان داد که می تواند امنیت انرژی این کشور را در زمینه نفت، گاز و برق و محصولات پتروشیمی تضمین و نیازهایش را تامین کند".
وی همچنین همکاری در بخش راه های دریایی، زمینی و هوایی برای شتاب دادن به روند تجارت میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: "باید بخش های خصوصی دو کشور را برای سرمایه گذاری های مشترک جهت صادرات به کشورهای ثالث بویژه در زمینه انرژی تشویق کنیم".
رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری تركیه نیز در این نشست مشترك خبری با اشاره به اهتمام ویژه تركیه برای توسعه روابط با ایران در كلیه زمینه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد: "ما در راستای افزایش سطح همكاری های همه جانبه اشتراك نظر داریم و با گام های جدی می توانیم سطح همكاری های خود را به سرعت به رقم 30 میلیارد دلار در سال برسانیم".
در دیدار روسای جمهور ایران و ترکیه بعضی مسائل منطقه ای و بین المللی نیز مورد بحث قرار گرفته است.
رییس جمهور ایران برای انجام دیداری رسمی دو روزه به ترکیه سفر کرده است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала