یکی از فرماندهان سابق لشکر محمد رسول‌الله در سوریه کشته شد

© Sputnik / Michael AlaeddinРуины на улице города Нубель в Сирии
Руины на улице города Нубель в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رضا فرزانه، فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۲۷ «محمد رسول‌الله» سپاه تهران در سوریه کشته شد.

خبرگزاری تسنیم گزارش کرده این فرمانده سابق سپاه روز پنجشنبه ۲۲ بهمن‌ماه در یک «عملیات مستشاری» جان خود را از دست داده است.

رضا فرزانه آن‌طور که این خبرگزاری اعلام کرده ۴۰ روز پیش به سوریه اعزام شده بود.

«معاون بازرسی ستاد مرکزی راهیان نور «و «فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور» از جمله مسئولیت‌های این فرمانده سابق سپاه پاسداران اعلام شده است.

از زمان آغاز عملیات مشترک ارتش سوریه و نیرو‌های تحت حمایت ایران در شمال حلب٬ آمار کشته‌شدگان ایرانی در این کشور بار دیگر افزایش یافته است.

طی این مدت دست‌کم ۲۰ عضو سپاه و بسیج در عملیات شمال حلب جان خود را از دست داده و اجساد تعدادی از آن‌ها به ایران بازگردانده شده است.

ایران حضور نیرو‌های خود در کشور‌های عراق و سوریه را تائید٬ اما اعلام کرده که این حضور به منظور ارائه «مشورت» به نیرو‌های نظامی این دو کشور است.

مقام‌های جمهوری اسلامی بار‌ها گفته‌اند که به خواسته مسئولان سوری و عراقی وارد خاک این کشور‌ها شده‌اند.

از زمان حضور نیرو‌های نظامی ایران در این دو کشور٬ تعداد قابل توجهی از نیرو‌های عضو سپاه و بسیج کشته شده‌اند که تاکنون آمار دقیقی از تعداد آنها منتشر نشده است.

برخی افغان‌ها و پاکستانی‌های مقیم ایران نیز تحت قالب گردان‌های «فاطمیون» و «زینبیون» سازماندهی و برای جنگ به سوریه اعزام شده‌اند.

جمهوری اسلامی از بشار اسد به عنوان متحد استراتژیک خود نام می‌برد و اعلام کرده که مخالف کناره‌گیری وی از قدرت در سوریه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала