مقام روسی: ترکیه می بایستی خسارات ناشی از سرنگونی سوخو 24 را جبران می کرد

© Sputnik / Dmitriy VinogradovРоссийский бомбардировщик Су-24 взлетает из аэропорта Латакии в Сирии
Российский бомбардировщик Су-24 взлетает из аэропорта Латакии в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلکسی مشاکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری "ریانووستی" اعلام کرد مقامات ترکیه می بایستی خسارات ناشی از سرنگونی هواپیمای روسی سوخو 24 را جبران کرده و تضمین می نمودند که در آینده چنین حوادثی تکرار نشود.

آلکسی مشاکوف تاکید کرد: "حمله به هواپیمای نظامی روسی و خدمه آن یک جنایت جدی است که نمی تواند پیامد های مربوطه را به همراه نداشته باشد".
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: با درنظر داشتن تمام این نکات، مقامات ترکیه باید به جای ادامه انکار مسئولیت خود به خاطر این حادثه و لکه دار کردن عملیات قانونی روسیه در سوریه باید حداقل کار لازم از نقثطه نظر موازین حقوق بین المللی را انجام داده و خساراترا جبران کرده و تضمین می کردند که در آینده چنین حوادثی تکرار نشود".

سرنگونی هواپیمای روسی سوخو24 در مرز ترکیه - اسپوتنیک ایران
سرنگونی هواپیمای روسی سوخو24 در مرز ترکیه
 هواپیمای بمب افکن سوخو24 روسیه 24 نوامبر توسط دو فروند جنگنده ترکی ف-16 بر فراز سوریه سرنگون شد و در چهار کیلومتری مرز ترکیه به زمین افتاد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این حادثه را "خنجر زدن از پشت" از سوی همدستان تروریست ها نامید. ترکیه می گوید هواپیمای روسی پس از ورود به حریم هوایی این کشور سرنگون شده بود. با این حال ستاد مشترک ارتش روسیه با استناد به اطلاعات به دست آمده از پدافند هوایی سوریه اعلام کرد این هواپیما از مرز هوایی ترکیه عبور نکرده بود و بررسی های پنتاگون نیز گواهی از این امر می دهد. اولگ پاشکوف، یکی از خلبانان هواپیمای سرنگون شده حین فرود با چتر مورد اصابت رگبار گلوله های تروریست ها قرار گرفت و کشته شد. کونستانتین موراختین، خلبان نجات یافته به روزنامه نگاران گفت هواپیما وارد حریم هوایی ترکیه نشده بود و طرف ترکیه هیچ هشداری به هواپیما نداده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала