رئیس سابق پنتاگون: امریکا و روسیه باید برای جلوگیری از حوادث در سوریه تعامل کنند

© Sputnik / David B. GleasonThe US Department of Defense
The US Department of Defense - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویلیام پری، وزیر سابق دفاع آمریکا (از سال 1994 تا 1997) ابراز عقیده کرد امریکا و روسیه باید برای جلوگیری از حوادث ناگوار در مبارزه با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در سوریه تعامل کنند.

ویلیام پری در دیدار با گروهی از خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری"تاس" این مطلب را اعلام کرده و گفت از طریق رسانه ها از اوضاع سوریه با خبر است. وی درگیری در بوسنی و هرزه گوین در سال های 90 قرن بیستم را یادآور شد که امریکا و وناتو از جمله طرفهای درگیری بودند. وزیر سابق دفاع آمریکا اظهار داشت در ان زمان فدراسیون روسیه تیپی مستقل و جداگانه ای را به آنجا اعزام کرد و تمام نظامیان ما می گفتند این امر می تواند به بروز فاجعه منجر شود چون هرکدام از تیپ های آمریکا ، فرانسه و روسیه توسط فرماندهان خود اداره می شدند".
ویلیام پری گفت در آن زمان بیل کلینتون و بوریس یلتسین، روسای جمهور وقت آمریکا و روسیه قرار گذاشتند تدابیر لازم را اتخاذ کنند. به دنبال آن پری چهار دیدار با پاول گراچف همتای روسی خود انجام داد. رئیس سابق پنتاگون تاکید کرد در آن زمان در برقراری تعامل بدون نقض حقوق هیچکس و "حفظ احترام به طرف روسی توافق حاصل شد. ویلیام پری در توضیح گفت:" از یک سو ما نسبت به روس ها با احترام برخورد می کردیم و از سوی دیگر دارای فرماندهی متحده بودیم".
رئیس سابق پنتاگون در پایان گفت:" اکنون در سوریه چنین وضعی وجود ندارد" و افزود در چنین حالتی احتمال بروز حوادث ناگوار زیاد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала