پوتین: در بشکه های نفتی که ترکیه از تروریست ها می خرد، خون شهروندان ما وجود دارد

© Sputnik / Michael Klimentyevمحقق: ولادیمیر پوتین لیاقت واکنش قاطعانه به موقعیت های بحرانی را نشان داد
محقق: ولادیمیر پوتین لیاقت واکنش قاطعانه به موقعیت های بحرانی را نشان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد طبق اطلاعات حاصله در جریان شناسایی ماهواره ای، تروریست های داعشی مقدار زیادی از نفت سوریه را به ترکیه منتقل می کنند.
سرنگونی هواپیمای روسی سوخو24 در مرز ترکیه - اسپوتنیک ایران
سرنگونی هواپیمای روسی سوخو24 در مرز ترکیه
رئیس جمهور روسیه گفت:" سخن بر سر ابعاد صنعتی صادرات نفت از اراضی تحت تصرف تروریست ها در سوریه است. منظور درست همین اراضی و نه اراضی دیگر است. ما از هوا میبینیم که این ماشین ها روز و شب به ترکیه می روند". پوتین این ادعا را که نفت تصرف شده توسط شبه نظامیان در خاک ترکیه نابود می شود " رد کرده و گفت "ما دود ناشی از سوزاندن و نابود سازی نفت را نمی بینیم".
رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز تردید کرد که داد وستد غیر قانونی نفت با تروریست های داعشی بدون اطلاع مقامات رسمی در آنکارا انجام می شود.
پوتین افزود:"اما  اگر مقامات سیاسی عالی رتبه ترکیه هیچ چیزی در اینباره نمی دانند، بگذار بدانند. احتمال می دهم که در آنجا برخی از عناصر فساد مالی و رشوه خواری و تبانی وجود داشته باشد که باید مورد تحقیق قرار بگیرد".
ترکیه – حامی تروریسم - اسپوتنیک ایران
ترکیه – حامی تروریسم
 رئیس جمهور روسیه تاکید کرد وجوه دریافتی توسط تروریست ها از طریق فروش نفت غصب شده در سوریه صرف تامین مخارج اجرای عملیات تروریستی می شود و کشتار در پاریس و اقدام تروریستی در هواپیمای ایرباس روسی در مصر را یادآور شد. پوتین در پایان گفت:"قطعنامه ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در اینباره وجود دارد که خریداری مستقیم نفت از تروریست ها را ممنوع می کند چون در این بشکه هایی که منتقل می کنند، نه فقط نفت بلکه خون شهروندان ما وجود دارد و تروریست ها با این وجوه اسلحه و مهمات خریده و سپس عملیات خونین ترتیب می دهند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала