لاوروف و ظریف مسئله مبارزه با تروریسم در سوریه را بررسی کردند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف و ظریف مسئله مبارزه با تروریسم در سوریه را بررسی کردند
لاوروف و ظریف مسئله مبارزه با تروریسم در سوریه را بررسی کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف و محمد جواد ظریف، وزیران امور خارجه روسیه و ایران روز چهارشنبه 11 نوامبر گفتگوی تلفنی داشتند.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، این گفتگوی تلفنی به ابتکار طرف روسیه صورت گرفت.
وزیران امور خارجه روسیه و ایران در این گفتگو مسئله هماهنگی تلاش های بین المللی برای مساعدت به مبارزه با تروریسم در سوریه را مورد بررسی قرار داده و در باره راه کارهایی جهت آغاز روند گفتگوی ملی در این کشور بحث نمودند.
در گزارش وزارت امور خارجه روسیه گفته می شود: " وزیران امور خارجه به تبادل نظر در باره راه کارهایی جهت پایان دادن به درگیری سوریه ادامه داده و بر اهمیت هماهنگی تلاش های بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم و مساعدت به آغاز روند گفتگوی ملی در این کشور تاکید نمودند".
طرفین بر ضرورت اجرای اعلامیه وین مورخ 30 اکتبر در باره بحران سوریه تاکید کرده و خاطر نشان کردند روند گفتگوی ملی در سوریه باید میان دولت و اپوزیسیون این کشور و تحت سرپرستی سازمان ملل متحد انجام شود و بازیکنان خارجی از جمله گروه حمایت از سوریه تنها باید به طرف های درگیر در زمینه دستیابی به توافق کمک کنند.
درگیری در سوریه میان دولت و اپوزیسیون این کشور از ماه مارس سال 2011 میلادی تا به حال ادامه دارد. طی این مدت طبق اطلاعات سازمان ملل متحد بیش از 190 هزار نفر کشته و تعداد آوارگان نیز حدود 5 میلیون نفر تخمین زده می شود.
اواخر اکتبر مذاکرات چند جانبه درباره مسئله سوریه در وین برگزار شد. این مذاکرات با شرکت نوزده هیئت از جمله نمایندگان پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد ، ایران و عربستان سعودی صورت گرفت.
قرار است 14 نوامبر نشست نوبتی وین در باره این مسئله برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала