تصمیم فرانسه درباره استفاده از ناوهواپیمابر برای مبارزه با داعش

© AP Photo / Christophe Enaتصمیم فرانسه درباره استفاده از ناوهواپیمابر برای مبارزه با داعش
تصمیم فرانسه درباره استفاده از ناوهواپیمابر برای مبارزه با داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاریس روز پنج شنبه اعلام کرد که قصد دارد یک ناوگروه با جلوداری ناو هواپیما بر "شارل دوگل" را برای شرکت در عملیات مبارزه با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) و گروه های وابسته اعزام کند. این آمادگی فرانسه در بیانیه کاخ الیزه ابراز شده است.

داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش تا به حال تعداد زیادی از "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان، مسلمانان مخالف خود و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر ساخته است.
در حال حاضر هم روسیه و هم کشور های غربی به مواضع داعش در عراق و سوریه حملات هوایی انجام می دهند.
روسیه از روز 30 سپتامبر بمباران دقیق مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد. در این عملیات از جنگنده های سوخوـ 25 و بمب افکن های سوخوـ 24 ام و سوخوـ34 و جنگنده های سوخوـ30 اس ام استفاده می شود.
هواپیماهای ائتلاف ضد داعشی به رهبری آمریکا نیز از سپتامبر سال 2014 مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه را بمباران می کنند. این عملیات در عراق با اجازه دولت این کشور اما در سوریه بدون توافق با دمشق صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала