کرملین: حل سیاسی مسئله سوریه بدون وارد کردن ضربت جدی به داعش ممکن نیست

© Sputnik / Alexei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر کرملین: حل سیاسی مسئله سوریه بدون وارد کردن ضربت جدی به داعش ممکن نیست
کرملین: حل سیاسی مسئله سوریه بدون وارد کردن ضربت جدی به داعش ممکن نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت عملیات روسیه در سوریه برای دوره عملیات پیشروی ارتش سوریه برای مبارزه با سازمان های تروریستی و افراطی و در راستای پشتیبانی از این پیشروی در نظر گرفته شده و حل و فصل سیاسی اوضاع در این کشور مسئله سوریه بدون وارد کردن ضربت جدی و محسوس به تروریست های داعشی ممکن نیست.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه ضمن بیان این مطلب افزود مدت عملیات نیروی هوا ـ فضای روسیه در سوریه وابسته "به اوضاع در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی" خواهد بود.
روسیه از روز 30 سپتامبر بمباران دقیق مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد. در این عملیات از جنگنده های سوخوـ 25 و بمب افکن های سوخوـ 24 ام و سوخوـ34 و جنگنده های سوخوـ30 اس ام استفاده می شود.
طبق آخرین اطلاعات نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات به صدها موضع و تاسیسات متعلق به تروریست ها از جمله مقرهای فرماندهی، اردوگاه های آموزشی و انبار های مهمات آنها ضربه وارد کرده است. علاوه بر این ناو های روسیه دردریای خزر 26 موشک به سوی مواضع داعش شلیک کرده اند که دقت این شلیک تا 5 متر بوده است.
اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند. ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала