روسیه فهرست 38 گروه معارض سوری را در وین به شرکای خود ارائه داد

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه فهرست 38 گروه معارض سوری را وین به شرکای خود ارائه داد
روسیه فهرست 38 گروه معارض سوری را وین به شرکای خود ارائه داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران اعلام کرد مسکو در دیدار گروه "چهار" در وین فهرست 38 گروه معارض سوری را که می توان آنها را به نشست نیروی های درگیر سوری دعوت کرد، به شرکای خود ارائه داد.

دیپلمات روسی افزود:" سعودی ها نیر فهرست خود را به ما دادند اما آمریکایی ها فعلا قول می دهند (این کار را انجام دهند)".
بوگدانوف خاطرنشان کرد فهرست روسیه فعلا متشکل از 38 عنوان است اما می توان عناوین دیگر گروه های معارض را نیز به آن اضافه کرد. معاون وزیر امور خارجه روسیه در دنباله گفت:" ما نسبت به این مسئله با انعطاف برخورد می کنیم. مهم ترین مسئله اینست که اپوزیسیون سوریه درک کند که خواست هایش چیست و در مورد رویکرد های مشترک و ترکیب هیئت نمایندگی خود به توافق رسیده تا این هیئت رویکرد های مشترک را در مذاکرات که امیدواریم طبق اعلامیه (سال 2012) ژنو با دولت سوریه انجام دهد، به پیش ببرد".
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала