رسانه: افغانستان از روسیه درخواست کرد در مبارزه با طالبان کمک کند

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudرسانه: افغانستان از روسیه درخواست کرد در مبارزه با طالبان کمک کند
رسانه: افغانستان از روسیه درخواست کرد در مبارزه با طالبان کمک کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال" می نویسد مقامات افغانستان در شرایط وخامت اوضاع در داخل این کشور و عمایت موفق نیروی هوا ـ فضای روسیه در سوریه از مسکو درخواست کرده اند بالگرد های جنگی و دیگر تسلیحات را به این کشور ارسال کنند.

به نوشته "وال استریت ژورنال"، این درخواست در حالی صورت می گیرد که نیروهای آمریکا و ناتو در حال خروج از منطقه هستند.
به گزارش روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال" ، رئیس جمهور افغامستان از مسکو درخواست کرده به این کشور توپخانه و بالگرد های جنگی می ـ 35 تحویل دهد که از جمله از نگرانی کرملین به خاطر اوضاع در افغانستان حکایت می کند که می تواند باعث بی ثباتی در سراسر آسیای میانه شود.
"وال استریت ژورنال" یادآور می شود سیاست خارجی نوین مسکو این امید را در میان سیاستمداران افغانی به وجود آورده که روسیه در شرایط خروج ارتش های غربی به عنوان متحد و کشور دوست به افغانستان بازگردد.
به نوشته روزنامه امریکایی ، پیشتر وزارت دفاع امریکا بالگرد های ترابری نظامی می 17 را از روسیه برای افغانستان خریداری کرده و روسیه تکنیسین های افغانی را برای بهره برداری از این بالگردها آموزش می داد اما واشینگتن پس از رویداد های اوکراین این همکاری را متوقف ساخت.
آلکساندر مانتیسکی، سفیر روسیه در افغانستان گفت مسکو می تواند برخی از کمک ها را برساند اما سربازان خود را به افغانستان اعزام نخواهد کرد.
همچنین چندی پیش عبدالرشید دوستم، معاون رئیس جمهور افغانستان با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و اطرافیان وی دیدار کرده و کمک های احتمالی را مورد بحث قرار داده بود. همچنین دوستم با رمضان قدیروف، رئیس دولت چچن دیدار کرد که قدیروف خبر آن و عکس های خود با شخصیت افغانی را در شبکه های اجتماعی منتشر نمود. رهبر چچن نوشت کابل همچون سوریه به کمک روسیه نیاز دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала