از زمان آغاز حملات هوایی روسیه 40 درصد مواضع داعش در سوریه منهدم شده است

© Sputnik / Vladimir Trefilovاز زمان آغاز حملات هوایی روسیه 40 درصد مواضع داعش در سوریه منهدم شده است
از زمان آغاز حملات هوایی روسیه 40 درصد مواضع داعش در سوریه منهدم شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری"ریانووستی" اعلام کرد از زمان آغاز عملیات نیروی هوا ـ فضای روسیه در خاک سوریه حدود 40 درصد تاسیسات وموضع داعش منهدم شده و اعضای این گروه تروریستی در حال عقب نشینی به سوی مرز ترکیه هستند چون به قول سفیر سوریه آنکارا بطور سنتی از شبه نظامیان داعشی دفاع می کند.

ریاض حداد تاکید کرد اینکه بسیاری از داعشی ها بطور داوطلبانه سلاح های خود را به زمین گذاشته و تسلیم شده اند، نتیجه اصلی حملات هوایی روسیه است. سفیر سوریه در مسکو افزود:" در یکی از موارد تقریبا 400 شبه نظامی به دلیل هراس از نابودی کامل، مواضع خود را رها کردند".
روسیه از 30 سپتامبر حملات هوایی دقیق خود را به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. به گزارش وزارت دفاع روسیه هواپیماهای روسی طی روزهای اخیر دهها هدف از جمله کارخانه های تولید مواد منفجره، مقر های فرماندهی و انبارهای مهمات تروریست ها را بمباران کرده اند. اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند.
سفیر سوریه در روسیه پیشتر تائید کرده بود که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала