استفاده روسیه از حریم هوایی ایران برای حملات خود به مواضع داعش

© Sputnik / Vladimir Astapkovichاستفاده روسیه از حریم هوایی ایران برای حملات خود به مواضع داعش
استفاده روسیه از حریم هوایی ایران برای حملات خود به مواضع داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اطلاعات غیر رسمی، اعزام آنها به لاذقیه به موازات برگزاری رزمایش "سنتر2015" و قبل از آن سنجش ناگهانی آمادگی رزمی منطقه نظامی مرکزی روسیه ( از 11 تا 20 سپتامبر) آغاز شده بود.

به گفته منبع روزنامه روسی "کومرسانت" در نهاد های فرماندهی نظامی، گروه هوایی کامل متشکل از بمب افکن های سوخوـ 24ام و سوخوـ 34 و جنگنده های "سوخو ـ 25 اس ام" و جنگنده های چند منظوره "سوخوـ 30 اس ام" و همچنین بالگرد های ضربتی می ـ 24 و بالگرد های چند منظوره می ـ 8 نیروی هوایی روسیه در فرودگاه نظامی حمیمیم، واقع در نزدیکی بندر لاذقیه سوریه ایجاد شده است.
طبق اطلاعات غیر رسمی، اعزام آنها به لاذقیه به موازات برگزاری رزمایش "سنتر2015" و قبل از آن سنجش ناگهانی آمادگی رزمی منطقه نظامی مرکزی روسیه (از 11 تا 20 سپتامبر) آغاز شده بود. از جمله چهار فروند جنگنده چند منظوره "سوخوـ 30 اس ام" از پایگاه هوایی دومنا در استان چیتا واقع در منطقه سیبری روسیه ابتدا به شهر موزدوک ، واقع در منطقه قفقاز روسیه اعزام شده و سپس در روز 18 سپتامبر به همراه هواپیمای ترابری نظامی ایل ـ 76 از حریم هوایی جمهوری آذربایجان، ایران و عراق عبور کرده و در لاذقیه فرود آمدند. برخی از هواپیما های روسی از جمله شش فروند سوخو ـ 34 بدون رد شدن از جمهوری آذربایجان و با عبور از دریای خزر، ایران و عراق به سوریه رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала