لاوروف: ادعای بمباران آماج های غیرداعشی در سوریه توسط روسیه بی اساس است

© Sputnik / Valeriy Melnikovلاوروف: ادعای بمباران آماج های غیرداعشی در سوریه توسط روسیه بی اساس است
لاوروف: ادعای بمباران آماج های غیرداعشی در سوریه توسط روسیه بی اساس است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پایان دیدار خود با جان کری، همتای امریکایی به خبرنگاران اعلام کرد در این دیدار به وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت شایعات درباره بمباران آماج های فاقد ارتباط با داعش در سوریه توسط هواپیماهای روسی بی اساس است.

لاوروف افزود:" وزارت دفاع ما در سایت خود و همچنین در بیانات سخنگوی رسمی این نهاد بطور مفصل توضیح می دهد که حملات به کدام اهداف صورت گرفته و این حملات در واقع چه نتایجی را ببار آورده اند".
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد نظامیان روسی با دقت مراقب آن هستند که حملات در سوریه دقیق بوده و فقط به مواضع تروریست ها ضربه وارد شود.
لاوروف به خبرنگارن گفت:" شرکای آمریکایی ما نگران ان هستند که اهداف دیگری مورد حمله قرار گرفته باشند و این نگرانی را به ما ابراز کرده و ادعا نمودند برخی از شواهد و مدارک را دراختیار دارند. ما از انها درخواست کردیم این شواهد را ارائه دهند چون ما جوابگوی اهداف خود هستیم… ما با دقت بسیار مراقب هستیم که حملات دقیق بوده و هدف فقط مواضع، تاسیسات و تسلیحات گروه های تروریستی باشد".
یادآور می شویم که پیشتر اخباری با استناد به سازمان های غیردولتی درباره احتمال کشته شدن بیش از 30 نفر از افراد غیر نظامی در نتیجه حملات نیروی هوایی روسیه در رسانه های خارجی منتشر شده بودند. وزیر دفاع آمریکا و نمایندگان سازمان ملل اعلام کردند صحت این اخبار ثابت نشده است.
سرگئی لاوروف در پاسخ به سوالات خبرنگاران اطلاع داد مذاکرات نظامیان روسیه و آمریکا درباره اوضاع سوریه در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала