دیدار پوتین و اوباما در پشت درهای بسته

© Sputnik / Sergey Guneyev/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار پوتین و اوباما در پشت درهای بسته
دیدار پوتین و اوباما در پشت درهای بسته - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار از از سال 2013 میلادی دیدار دو جانبه تمام و کمالی داشتند. این دیدار به صورت غیر عادی برای چنین برنامه هایی آغاز شد: پوتین و اوباما دستان یکدیگر را فشردند اما حتی یک کلمه در برابر دوربین ها بر زبان نیاوردند. گفتگوی آنها بطور کامل در پشت درهای بسته انجام شد.

دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا به جای یک ساعت برنامه ریزی شده، حدود یک ساعت و نیم طول کشید. آنها مساله سوریه و دیگر مسائل بین المللی از جمله اوضاع اوکراین را مورد بحث قرار دادند. پوتین در کنفرانس مطبوعاتی تشکیل شده در پایان مذاکرات دو رهبر، آنرا سازنده نامیده و همه گونه تلاش کرد از ایراد سخنان شدید اللحن خودداری ورزد.
رئیس جمهور روسیه گفت امریکایی ها دیدگاه خود درباره حل و فصل مساله سوریه را تشریح کردند. پوتینافزود:" اختلافاتی موجود است که قرار گذاشتیم انها را بررسی کنیم". رئیس جمهور روسیه ماهیت اختلافات را ذکر نکرد.

пу - اسپوتنیک ایران
دیدار پوتین و اوباما
 پوتین اعتراف کرد که روابط روسیه و آمریکا در سطح بسیار پائینی قرار دارد و خاطرنشان ساخت:" این ابتکار ما نیست. آمریکا چنین انتخابی را کرده است". رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری نکرد که پس از این دیدار روابط دو کشور بهبود یابد. پوتین در پاسخ به سوالی درباره امکان شرکت نظامیان روسی در عملیات زمینی در سوریه اظهار داشت:" سخن بر سر عملیات زمینی نیست و نمی تواند باشد".
رئیس جمهور روسیه ضمن صحبت درباره مرکز اطلاع رسانی ایجاد شده برای هماهنگی کبارزه با داعش با ایران، عراق و سوریه اعلام کرد:" ما درباره تعامل آمریکا و روسیه در این عرصه ضد تروریستی صحبت کردیم و این درک وجود دارد که باید به این کار بر اساس دو جانبه شدت بخشیده شود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала