لاوروف: روسیه به آمریکا پیشنهاد کرد حملات هوایی به مواضع داعش هماهنگ شود

© Sputnik / Vitaliy Belousovلاوروف: روسیه بدهی های کشورهای آفریقایی به مبلغ 20 میلیارد دلار را حذف کرد
لاوروف: روسیه بدهی های کشورهای آفریقایی به مبلغ  20 میلیارد دلار را حذف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به واشینگتن و ائتلاف غربی پیشنهاد کرده، حملات هوایی به مواضع داعش با عملیات نیروی زمینی با کمک مرکز اطلاع رسانی در دست تشکیل در بغداد هماهنگ شود.
لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی RT گفت:" اولا ما با دولتهای عراق ، سوریه و ایران همکاری می کنیم. ما باصطلاح مرکز اطلاع رسانی را در بغداد دایر کرده ایم که برای مبادله اطلاعات بین سوریه، عراق، ایران و روسیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.فکر می کند این مرکز می تواند و باید در مبارزه با تروریسم کمک کند. ما به امریکا و ائتلاف تحت رهبر این کشور پیشنهاد کرده ایم در هماهنگی حملات هوایی به مواضع داعش با عملیات نیروی زمینی کمک کند".
جمع آوری، بررسی، جمع بندی و تجزیه و تحلیل اطلاعات درباره اوضاع در منطقه خاور نزدیک در زمینه مبارزه با شبه نظامیان و واگذاری اطلاعات به ستاد های کل نیروهای مسلح روسیه ، سوریه، ایران و عراق از جمله وظایف اساسی مرکز مشترک اطلاع رسانی در بغداد است که در چارچوب روند تعامل این کشور ها تشکیل شده است.
یادآور می شود در جریان دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا  در سازمان ملل، دو. کشور درباره اتخاذ تدابیر جهت جلوگیری از بروز اوضاع مناقشه آمیز بین نظامیان دو کشور به توافق رسیدند.
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
هواپیماهای ائتلاف ضد داعشی به رهبری آمریکا متشکل از حدود 60 کشور بطور منظم مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه را بمباران می کنند. این عملیات در عراق با اجازه دولت این کشور اما در سوریه بدون توافق با دمشق صورت می گیرد. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала