یولیا یوزیک کیست؟+عکس

© Photo / Instagram/ Yulia.yuzikیولیا یوزیک کیست؟
یولیا یوزیک کیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یولیا یوزیک، روزنامه نگار و شهروند روسی به ظن جاسوسی توسط مقامات ایران بازداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک، یولیا یوزیک، روزنامه نگار و شهروند روسی به ظن جاسوسی توسط مقامات ایران بازداشت شد. این خبر توسط اقوام وی و همچنین نمایندگان سفارت روسیه در تهران تأیید شده است.

آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران گفت که سفارت روسیه در تهران خواستار دسترسی کنسولی به یولیا یوزیک، روزنامه نگار زن شهروند روسیه شده که توسط مقامات ایران بازداشت شده است.

اسپوتینک مجموعه ای از عکسهای منتخب این روزنامه نگار روس در شبکه های اجتماعی که به ظن جاسوسی در ایران بازداشت شده را نمایش می دهد.

پیشتر آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران گفته بود: "در 29 سپتامبر، یولیا یوزیک، شهروند روسی تا آنجا که می دانیم با دعوت خصوصی به تهران پرواز کرده بود. به محض ورود، کارمندان فرودگاه امام خمینی گذرنامه وی را به دلایل نامعلوم ضبط کردند. در 2 اکتبر، این شهروند روسی در زمانی که در هتلی در پایتخت ایران اقامت داشت، دستگیر شد."

وی افزود: "مادر یولیا در این رابطه گفته که دخترش به اتهام همکاری با سرویس ویژه اسرائیل بازداشت شده است. کارکنان سفارتخانه روسیه در ایران درمورد این موضوع از صبح 4 اکتبر اطلاع پیدا کردند، ما هنوز از مقامات محلی ایران اطلاعیه رسمی دریافت نکرده ایم."

باریس وویتسکزوفسکی، همسر سابق یولیا یوزیک اعلام کرد که پیشتر مشخص شد که یولیا در ایران مظنون به همکاری با سرویس های ویژه اسرائیل شده است. وی گفت: "او 10 تا 12 سال پیش زمانی که خبرنگار کامسامولسکا پراودا بود برای انجام ماموریت کاری به اسرائیل سفر کرده بود. او گزارشی در مورد اینکه چگونه چندین روز در ارتش اسرائیل گذرانده است نوشت. به طور طبیعی، وی برای نوشتن این گزارش، با برخی از مقامات اسرائیلی تماس گرفت تا مجوز دریافت کند." وی افزود، در حال حاضر هیچ راه ارتباطی با یولیا وجود ندارد و دادگاه باید فردا صبح تشکیل شود.

این خبرنگار در روزنامه "کامسامولسکایا پراوادا" و مجله "نیوزویک روسی" کار می کرد و نویسنده کتابی به نام "نامزدهای الله" درباره تروریست های انتحاری قفقازی است.

این زنان چچن که با "کمربندهای انتحاری" در میان انبوه مردم خود را منفجر می کنند، چگونه آدمهایی هستند؟ روزنامه نگار مسکویی سرگذشت همه این زنان را مطالعه کرده و اسناد پرسرو صدایی را جمع آوری کرد که تمام موضوعات مربوطه  از جمله زندگینامه، خانواده، روابط، اعتقادات و آخرین ساعات زندگی آنها را در بر می گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала