گزارش و تحلیل

ناتو به دشمن تراشی ادامه دارد

© AP Photo / Virginia MayoШтаб-квартира НАТО в Брюсселе
Штаб-квартира НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریۀ آمریکایی "سالن" می نویسد که ناتو به خاطر بازگشت به شعارهای جنگ سرد عمدا مسکو را بر انگیخته و تحریک می کند .

россия угрожает нато - اسپوتنیک ایران
روسیه ناتو را تهدید می کند؟
اتحادیه اهداف اعلام شده را از دست داد و مجبور است به دنبال "تهدید های" جدید بگردد برای توجیه تمرینات نظامی متعدد، ایجاد فضای اضطراب جمعی و قراردادهای نظامی، که در اثر آنها سازمان هنوز موجود است.
به عنوان " تهدید " ناتو مسکو را انتخاب کرد و حالا نیروهای خود را در نزدیکترین فاصله از روسیه که تاریخ نظیر آن نمی داند، مستقر خواهد کرد. مولف مقاله خاطرنشان می کند که نکته مهم این است که مسکو چیزی جز حفاظت مرزهای خود قصد ندارد، ولی در مطبوعات "دریای چرند بی اساسی در مورد این موضوع" موجود است.
با این وجود، اتحادیه از استقرار سیستم دفاع ضدموشکی در نزدیکی مرز روسیه خودداری نمی کند. افسران ناتو ادعا می کنند که سیستم دفاع ضدموشکی در شرق اروپا در برابر موشک های ایرانی الزامی است.
در مقاله نوشته شده است: "این یک پررویی باور نکردنی از طرف آنها است: با وجود امضاء با ایران توافق هسته ای در سال گذشته، این بهانه، انتقاد بیمورد است".
نشست سران ناتو در ورشو نشان داد که رویارویی با روسیه به خط مشی سیاسی ناتو تبدیل شده است. مولف مقاله خلاصه می کند که این سازمان فاقد شفافیتی است، که در زمان مسابقه تسلیحاتی داشت. پس به دلیل آن، ناتو مسکو را تحریک می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала