گزارش و تحلیل

تبلیغات گسترده علیه افراط گرایی در تاجیکستان

© Sputnik / Alexey Kudenkoتبلیغات گسترده علیه افراط گرایی در تاجیکستان
تبلیغات گسترده علیه افراط گرایی در تاجیکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در تاجیکستان ، کمپین های تبلیغاتی تشکیل شده است.

این کمپین ها با جوانان کار می کنند تا مانع از جذب شهروندان کشور به ساختار های مذهبی با ایده های افراطی شوند. حلیم فسخ الدینوف خبرنگار ویژه ما از دوشنبه در این خصوص گزارش می دهد.
تاجیکستان گروه های تبلیغاتی را احیا می کند. آنها با مردم تمام مناطق کشور کار خواهند کرد. هدف گروه ها ، شهروندان جوان است. خدابردی خالق نظر ، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تحت ریاست جمهوری تاجیکستان شرح می دهد: در واقع آنها امروز در مقابل تبلیغات فرستادگان و مامورین مخفی ساختار های تروریستی ممنوع در کشور مانند داعش یا خلیفه اسلامی آسیب پذیرترند.
جوان بیکار و افرادی که با از دست دادن کارشان در روسیه به خانه برگشته و یا به کشورشان دیپورت شده اند ، طعمه ای آسان برای مامورین خارجی هستند. برای آنکه این افراد تحت تاثیر افراطیون قرار نگیرند ، گروه های تبلیغاتی تشکیل شده است. آنها اکنون در تمامی گوشه کناره های جمهوری مستقر بوده و فعالیت می کنند.
کمپین های تبلیغاتی دولتی ، درس نمی دهند و سعی می کنند محصولات فکری و عقلانی با کیفیت را به جوانان پیشنهاد دهند. داوطلبانی که در این گروه ها کار می کنند، کتاب هایی در خصوص خطرات افراطیون پخش کرده و فیلم هایی را به نمایش می گذارند. برنامه این است که به شهروندان توضیح دهند چطور می توان از افتادن به دام شبکه های مامورین مخفی افراطی امتناع کرد. خدابردی خالق نظر ، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تحت ریاست جمهوری تاجیکستان خاطر نشان می کند:
آنها توضیح می دهند ، افرادی که به داعش می پیوندند در مسیر خیانت به میهن قرار گرفته و به دولت خود ضربه می زنند. چرا که هدف این سازمان تروریستی ، نابودی دولت ملی است.
طی سه سال گذشته براساس خبرهای رسمی ، تقریبا 1000 نفر از تاجیکستان به گروهک تروریستی داعش در خاور میانه پیوسته اند. 150 نفر از آنها کشته شده اند. بخش اعظمی از این افراد به دام استخدام کنندگان افتاده و به جنگ اعزام شده اند. به گفته ی خدابردی خالق نظر ، امسال تعداد شهروندان تاجیکستان که برای جنگ به خاور میانه رفته اند ، کمتر شده است. در اینجا فعالیت های کمپین های ضد تروریستی بین المللی به ریاست روسیه نقش قابل توجهی را ایفا کرده است.
آقای خالق نظر می گوید: امروز روسیه ضربه ی سنگینی به گردان های داعش در خاور میانه وارد کرده، بعلاوه ارتش دولت قانونی سوریه بسیاری از مناطق تحت اشغال تروریست ها را آزاد کرده است. بسیاری متوجه شدند که رفتن به جنگ در سوریه مرگبار است. تا آنجا که می دانیم تعداد افرادی که از کشورهای اسلامی از جمله تاجیکستان به داعش می پیوندند به شدت کاهش یافته است. و آمار نیز این موضوع را تایید می کند.
همانطور که رادیو " اسپوتنیک" گزارش داد در مرکز تحقیقات استراتژیک تحت ریاست جمهوری تاجیکستان ، جمهوری در ماه های آینده ، استراتژی ملی برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ارائه می دهد. برنامه برای 4 سال در نظر گرفته شده است. این برنامه از چهار بند تشکیل شده است. هر کدام از آنها تصمیمات مشخصی را پیشنهاد می دهند. در وهله ی اول مقامات تاجیکستان قصد دارند بر کار اطلاعاتی در بین جوانان تمرکز کنند. بند دوم مبارزه با افراط گرایی در اینترنت است. بخش سوم هشدار افراط گرایی در سازمان های اصلاح و تربیت است. و سرانجام شرط چهارم ، تقابل با گسترش ایده های افراط گرایی در بین زنان است. کارشناسان می گویند که کار گروه های تبلیغاتی و آماده سازی مفاهیم و ایده ها نشان می دهد که در دوشنبه تصمیم گرفته اند در پیشگیری از افراط گرایی تمرکز کنند. در عین حال این تصمیمات و راه حل ها ممکن است کافی نباشد. تحلیل گران معتقدند که باید به مکانیزم اقتصادی و از جمله ایجاد فرصت های شغلی و کاهش سطح فقر در تاجیکستان توجه بیشتری نشان داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала