گزارش و تحلیل

به آتش کشیدن منطقه

© REUTERS / Khalid al Mousilyانفجار در بغداد: تعداد کشته شدگان به 131 نفر رسیده است
انفجار در بغداد: تعداد کشته شدگان به 131 نفر رسیده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به یک باره طی کمتر از یک ماه در چند کشور منطقه چندین طرح تروریستی خنثی و چندین طرح تروریستی دیگر اجرا می شوند که نشان میدهد گروه های تروریستی پس از شکست های پیاپی به دنبال درگیر کردن کل منطقه در یک جنگ مذهبی می باشند.

طبق اسناد و مدارکی که از تروریست های بازداشت شده به دست آمده هدف های ترسیم شده آنها برای اعمال تروریستی شان لیستی بلند بالا از مراکز تجمعات غیر نظامیان در مناطق شیعه نشین و مراکز مذهبی شیعیان در کشورهای منطقه در مرحله اول و در مرحله دوم هدف قرار دادن مناطق سنی نشین و مراکز مذهبی اهل تسنن بوده.
در گپ و گفتی با یکی از افسران عالیرتبه عراقی که نمی خواست نامش فاش شود وی اظهار داشت نقشه به این ترتیب بوده که در کشورهای مختلف منطقه از ایران گرفته تا عربستان سعودی و عراق و پاکستان و افغانستان و کویت و ترکیه و… عملیات هدفمند 

واکنش ایران به حملات تروریستی بغداد - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به حملات تروریستی بغداد
در دو مرحله کاملا دقیق انجام گردد بگونه ای که وانمود شود در ابتدا به شیعیان حمله شده و شیعیان به تلافی به سنی ها حمله کرده اند و تا زمانی که نیاز باشد این عملیات در مناطق شیعه و سنی آنقدر تکرار شود تا درنهایت درگیری میان شیعیان و سنی ها در کل منطقه در بگیرد و فشار بر علیه دولت اسلامی کم شود.

به گفته این افسر عراقی این اسناد و مدارک که در فلوجه عراق به دست آمده نشان می دهد که اینان حتی برای ایجاد یک جنگ میان کرد ها و ترک ها نیز بر همین اساس برنامه ریزی کرده بودند بگونه ای که در شهرهای بزرگ ترکیه اقدام به بمب گذاری به نام کرد ها نمایند و ارتش ترکیه را به جنگ با کرد ها بکشانند.
این افسر افزود این اسناد نشان می دهد که این گروه ها نقشه عملیاتی ای را می پروراندند که طی آن برخی با پوشش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در خلیج فارس عملیاتی را بر علیه ناو های آمریکایی انجام دهند تا شاید ایران و ایالات متحده را درگیر یک جنگ کنند ولی چون امکان نفوذ به ایران برایشان بسیار دشوار بود و در چندین نوبت تلاش هایشان با ناکامی مواجه شد این نفشه تا به حال به نتیجه نرسیده.
این افسر افزود داعشی ها به نیروهای خود آموزش داده اند تا در صورت بازداشت توسط ایران بگویند ازعربستان سعودی پول گرفته اند تا عملیات را انجام دهند و اگر توسط سعودی ها بازداشت شوند ادعا کنند از ایران پول گرفته اند تا عملیات انجام دهند.
بازداشت چند گروه تروریستی در ایران و اسناد و مدارک واعترافاتی که از آنها به دست آمده مؤید همین صحبت ها نیز می باشد.
به این ترتیب می توان گفت سازمان های امنیتی منطقه امروزه درگیر نقشه ای شوم می باشند که بر اساس آن اگر اینان نتوانند به وظایف خود عمل کنند ممکن است کل کشورهای منطقه دچار یک جنگ تمام عیار خانمان سوز خواهند شد.
حال برخی مانند سازمان های اطلاعات ایران و کویت موفق می شوند عملیات را خنثی کنند و برخی دیگر مانند سازمان های امنیتی عراق و عربستان یا ترکیه موفق نمی شوند در زمان مناسب جلوی عملیات را بگیرند.
قطعا برای جلوگیری از این اتفاقات همه تشکیلات امنیتی واطلاعاتی منطقه باید با هم همکاری منسجم داشته باشند ولی متاسفانه چون سیاست مداران اجازه نمی دهند فعلا این ارتباط به نفع تروریست ها قطع است.

انفجار در بغداد: تعداد کشته شدگان به 131 نفر رسیده است - اسپوتنیک ایران
تعداد قربانیان انفجار در بغداد به 200 نفر رسید
مشکل اساسی که در این شرایط وجود دارد این است که برخی سیاست مداران در منطقه حاضر نیستند که منطق و تعقل را راست کار خود قرار دهند و هنوز هم با اهداف شوم این تروریست ها همراهی می کنند و بر آتون جنگ آتش می افزایند.
همین سیاست ها است که زمینه فعالیت و ایجاد فتنه را برای گروه های تروریستی امثال داعش فراهم می کند و برخی از اتباع این کشورها حتی در این زمینه سرمایه گذاری نیز می کنند.
بدیهی است که کشور ها مخصوصا کشورهای همجوار در همه جای جهان با یکدیگر اختلافاتی داشته باشند، اختلافاتی که برخی از این کشورها را از هم جدا کرده و میان دو کشور مرز ایجاد کرده اما در جهان نوین دیگر کشورها به دنبال حذف یکدیگر نمی باشند و با یکدیگر تعامل می کنند.
در صورتی که این سیاست مداران تعقل را پیشه کار خود کنند و با همسایگان خود همکاری کنند قطعا راه را بر این تروریست ها خواهند بست اما ادامه روند فعلی تعامل با همسایگان مخصوصا روندی را که عربستان سعودی پیشه گرفته قطعا زمینه فعالیت این گروه های تروریست را مستعد تر خواهد کرد و هر روز بیم آن خواهد رفت که مبادا چاشنی جنگ تمام عیار در منطقه آتش بگیرد و دیگر نتوان جلوی آن را گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала