گزارش و تحلیل

ولادیمیر پوتین از افزایش اعتبار سازمان همکاری شانگهای در جهان می گوید

© Sputnik / Host photo agency/Sergey Guneevولادیمیر پوتین از افزایش اعتبار سازمان همکاری شانگهای در جهان می گوید
ولادیمیر پوتین از افزایش اعتبار سازمان همکاری شانگهای در جهان می گوید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین در مصاحبه ای با خبرگزاری چینی " شینهوا" به موضوع عملکرد سازمان همکاری شانگهای در آستانه نشست سران این سازمان در تاشکند پرداخت.

رئیس جمهور روسیه به تکامل قابل توجهی اشاره کرد که این سازمان از زمان ایجادش سپری کرده است و بر افزایش اعتبار آن در جهان تاکید نمود اعتباری که خواست کشورهای جدید برای پیوستن به کار گواه آن است.

ولادیمیرپوتین گفت: در اجلاس سال پیش در روسیه و در شهر اوفا ، ما در خصوص الحاق دو کشور یعنی هند و پاکستان به سازمان همکاری شانگهای تصمیم گرفتیم. در دیدار تاشکند ما باید این تصمیم را تحکیم کنیم. اهداف و مقاصد کشورهای دیگر برای پیوستن به کار بحث و بررسی خواهد شد. توسعه ی زمینه هایی که سازمان همکاری شانگهای به آن می پردازد و افزایش تعداد اعضا به حساب چنین کشورهای قدرتمندی که من نام بردم البته این سازمان را به اتحادیه ی بین المللی بسیار قوی ، بسیار معتبر و مورد نیاز در منطقه و در کل جهان تبدیل می کند.
این مصاحبه توسط خبرنگاران چینی در آستانه سفر رئیس جمهور روسیه به چین که باید بیست و پنجم ژوئن انجام شود، صورت گرفت و گواه دیگری بر سطح بالای ارتباطات چین و مسکو است. ولادیمیر پوتین خاطر نشان می کند که نوع همکاری بین دو کشور در مرحله ی کنونی را به دشواری می توان فقط " تعامل استراتژیک " نامید.
رئیس جمهور روسیه همچنین خاطر نشان نمود: " کارشناسان ما حتی سعی کردند که وضعیت کارهای مشترکی را که ما امروز داریم مشخص کنند. به نظر می رسد که تنها گفتن تعامل استراتژیک کافی نیست. بنابراین ما از مشارکت جامع و تعامل استراتژیک می گوییم. جامع یعنی اینکه ما عملا در تمامی زمینه ها و جهات مهم کار می کنیم و استراتژیک به معنای آن است که ما برای این کار ، اهمیت بین دولتی زیادی قائل هستیم. "

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала