گزارش و تحلیل

در همایش اقتصادی پترزبورگ نه در باره تحریمات بلکه راجعبه همکاری با روسیه بحث کردند

© Sputnik / Iliya PitalevСимволика XX Петербургского международного экономического форума
Символика XX Петербургского международного экономического форума - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سن پترزبورگ همایش اقتصادی بین‌المللی پایان یافت. خبرنگاران آژانس بین‌المللی خبری «روسیه امروز» با چند تن از شرکت کنندگان آن مصاحبه کردند.

هوبر ودرین وزیر امور خارجه پیشین فرانسه در جواب به سوالی در باره چشم انداز پیشرفت روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه چنین گفت:

من برای دادن پاسخ مفصل در این باره تصور کاملی ندارم. حتی در دوران تنش و موجودیت اختلافات آشکار در مورد اوکراین و فرایند مینسک همیشه چنان شخصیت‌های اروپایی یافت می‌شدند که به عقیده آنها ادامه گفت و گو با روسیه مفید است. شاید امسال تعداد بیشتر کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا که در این خصوص از عقیده خاص پیروی می‌کند فکر می‌کنند که باید با وجود اختلافات با هم دیگر ملاقات کرد و مسایل را در عالیترین سطح به بحث گذاشت.

Министр энергетики РФ Александр Новак - اسپوتنیک ایران
ارزش مبادلات تهران و مسکو 69 درصد افزایش یافته است

آلکساندر رار کارشناس آلمانی در امور سیاسی در باره برخورد اروپا به تحریم روسیه چنین گفت:

تحریم روسیه مایه نگرانی زیاد بازرگانان اروپایی است. فشار به سیاستمداران اروپایی با هدف لغو تحریمات به‌ قدری بالا است که آن‌ها دیگر نمی‌توانند آنرا نادیده بگیرند. همایش اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ در این محیط بر گزار می‌شود و در این محل در باره امکان دستیابی به این هدف مذاکرات مهمی انجام می شود. اروپا در تدوین سیاست مشترک در مورد روسیه مسایل زیادی دارد. وقت آن فرا رسیده که اروپایی‌ها در پشت یک میز جمع شوند و برای خود روشن کنند که چه اصولی پایه سیاست تحریمات را تشکیل می دهند. باید به «سیاست واقعی» باز گشت. در مناسبات میان اتحادیه اروپا و روسیه آهسته آهسته صدای عقل و خرد رساتر می شود.

Рабочая поездка президента РФ В. Путина в Санкт-Петербург - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ولادیمیر پوتین: اقتصاد روسیه دارد در مسیر رشد قرار می‌گیرد

لیانگ شینجون  معاون و مدیر عامل ارشد بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری فوسان چین در باره کار شرکت خود در روسیه چنین تعریف کرد:

ما در 2 — 3 سال اخیر چند صد میلیارد دلار در رشته بهداشت، سرگرمی و گردشگری، سرویس خوراکی و حفاظت محیط زیست گذاشتیم. این سرمایه‌گذاری ها همیشه سودآور هستند. ما تعداد زیاد اوراق بهادار شرکت های دارای قدرت رقابتی روسیه را تهیه کردیم. به نظرم در سال‌های آینده نزدیک نباید نگران جو سرمایه‌گذاری در روسیه بود. ما قصد داریم در پیشرفت گردشگری در کریمه و دریاچه بایکال و دیگر نقاط دیدنی روسیه حضور و شرکت فعالی داشته باشیم. توریست های چینی با میل و رغبت به آنجا ها خواهند رفت. البته زیرساخت توریستی و مخصوصاً کیفیت سرویس هنوز هم به تکمیل احتیاج دارند. روسیه با بهبودی این سرویس ها می‌تواند تعداد بیشتر جهانگردان را به خود جذب کند و این امر در پیشرفت اقتصاد روسیه نقش مثبتی ایفا خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала