گزارش و تحلیل

همایش بین المللی اقتصاد 2016 در سن پترزبورگ کار خود را آغاز کرد

© Sputnik / Alexei Danichev همایش بین المللی اقتصاد 2016 در سن پترزبورگ کار خود را آغاز کرد
همایش بین المللی اقتصاد 2016 در سن پترزبورگ کار خود را آغاز کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیستمین همایش بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ کار خود را آغاز کرد. این همایش سه روز به طول می انجامد.

بودجه همایش سال 2016 تقریبا 2 میلیارد روبل است ، سازماندهندگان ، میهمانانی از بیش از 100 کشور جهان را دعوت کرده است. انتظار می رود که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در این همایش با روسای دول خارجی ، شرکت ها و خبرگزاری ها دیدار داشته باشد.
دیدارها و مراسم ها
رئیس جمهور پوتین که معمولا از همایش بازدید می کند این بار در چهارچوب همایش بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ با نخست وزیر ایتالیا ماتئو رنتسی ملاقات خواهد کرد. در این مراسم بحث و بررسی چشم اندازهای ارتباطات روسیه و اتحادیه اروپا ، همکاری روسیه و ایتالیا در مبارزه با داعش و همچنین مسائل حل و فصل سیاسی در سوریه و لیبی بحث و بررسی خواهند شد.
در زمان دیدار با نماینده ی کمیسیون اروپا ، ژان کلود یونکر ، رئیس جمهور روسیه قصد دارد موضوع تحریم ها و ضد تحریم ها را پیش بکشد.
علاوه بر این رئیس جمهور روسیه با دبیر کل سازمان ملل متحد پان کی مون ملاقات خواهد کرد و در این دیدار نماینده ی ویژه ی سازمان ملل متحد در امور سوریه استفان دی میستورا نیز حضور خواهد داشت. یوری اوشاکوف ، مشاور رئیس جمهور روسیه شرح داد: موضوعات مذاکرات پوتین و دبیر کل سازمان ملل متحد کاملا منطقی است: تقابل با تروریسم بین المللی و اوضاع سوریه."
همچنین در چهارچوب همایش بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ رئیس دولت روسیه با روسای صندوق های سرمایه گذاری بین المللی از جمله یهودی و دول خاور میانه ملاقات خواهد کرد.
ضمنا در این همایش معاون ریاست شورای وزرای کوبا ، ریکاردو کابریساس روئیس ، معاون صدر اعظم اتریش راینهولد میترلنر، یازده وزیر از ده کشور خارجی و شش عضو دول کشورهای مستقل مشترک منافع حضور خواهند داشت.
در همایش بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ انتظار می رود که بیش از ده هزار نفر از تمامی انواع شرکت کنندگان از تقریبا 1100 شرکت از کل جهان از جمله از آمریکا ، فرانسه ، سوئیس، ژاپن، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، هند، هلند، فنلاند، بلژیک ، چین، قزاقستان، دانمارک، یونان، امارات متحده عربی و سایرین حضور یابند.
هزینه های برگزاری همایش
بودجه همایش بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ در مقایسه با سال 2015 ، 300 میلیون روبل افزایش داشته و به 1.8 میلیارد روبل می رسد. جالب توجه است که سهم عضویت دولت فقط 2.1 درصد بوده است.
سرگی پریخودکو، رئیس دفتر دولت توضیح داد: " مفهوم است که قیمت ها رشد مشخصی داشته بنابراین باید بودجه همایش را 300 میلیون روبل افزایش می دادیم که میزان کلی آن تقریبا 1.8 میلیارد روبل است. "
به گفته ی وی ، 55 درصد از این پول ها از سهم شرکای حامی مالی ، 33 درصد سهم ثبت نام شرکت کنندگان ، 6 درصد سازمان نمایشگاه ها و درآمد های دیگر 3.9 درصد و فقط 2.1 درصد از بودجه ی فدرال بوده است.
مکان اجرای همایش
ریانوواستی اطلاع می دهد: ملاقاتها ، کنفرانس ها و پذیرایی امسال نه در محوطه ی " لن اکسپو"در جزیره واسیلی بلکه در " اسکپوفروم" که نزدیک شهر است برگزار خواهد شد.
پیشتر سخنگوی خبری رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف اطلاع داده بود که این کار انجام شده تا مرکز شهر شلوغ نشود. تصمیم در ارتباط با درخواست برای خلوت کردن شهر است برای آنکه هر بار این مسئله برای شهروندان ناراحتی و عدم رضایت را سبب می شود. "
برای راحتی شرکت کنندگان همایش که بخش اعظمشان در هتل های شهر اقامت می کنند از مرکز تا اکسپوفروم اتوبوس های مخصوص در مسیر های ویژه ی خیابان های شهر وجود خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала