گزارش و تحلیل

آیا رئیس جمهور بعدی روسیه یک زن خواهد بود؟

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoآیا رئیس جمهور بعدی روسیه یک زن خواهد بود؟
آیا رئیس جمهور بعدی روسیه یک زن خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی شورای فدرال والنتین ماتوینکو معتقد است که روس ها از لحاظ ذهنی و فکری آماده اند که در آینده یک زن سرپرستی کشور را برعهده بگیرد.

به گفته ی ماتوینکو در روسیه " تغییرات ساختاری" در این مسئله رخ داده است: " ما طی 20 سال آنقدر زنان درخشان و جالب توجهی در تجارت ، بانک داری ، رهبریت افکار اجتماعی ، سیاست و مجلس داشته ایم که امروز در روسیه به زنان نه به جنسیتشان بلکه به تخصص ، حرفه ، دانش و عقل و توانایی تاثیرشان توجه می کنند."
ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه چهاردهم آوریل امسال در کنفرانس خبری پخش مستقیم ضمن پاسخ به پرسش یک دختر نوجوان که پرسید آیا زنان در آینده می توانند سرپرستی روسیه را برعهده بگیرند ، کشوری که باید با آمریکا مقابله کند گفت: " ما نباید به این فکر باشیم که باید با آمریکا تقابل کنیم بلکه باید با مشکلات داخلی خودمان مقابله کنیم یعنی با جاده ها ، مشکلات بهداشت و سلامت، و مشکلات اقتصادی. شاید فقط یک زن می تواند از عهده ی چنین مشکلاتی برآید. "
نتایج همه پرسی آژانس روسی " مرکز لوادا" که در ماه مارس منتشر شد، گواه آن است که 32 درصد از روس ها موافقند که در 10 تا 15 سال آینده رئیس جمهور کشور یک زن باشد. در عین حال49 درصد از شرکت کنندگان مخالف بودند.
آبه شینزو ، نخست وزیر ژاپن نیز با پیشرفت زنان در پست های مهم ، در تجارت و سیاست موافق است. به عقیده ی او ، زنان منابع کاری مهم کشورند ، جایی که تولد و زایش کم شده و خطر کمبود نیروی کار وجود دارد. در عین حال چندی پیش همه پرسی در ژاپن نشان داد که در شرکت های خصوصی کلا شش درصد از رؤسا ، زنان هستند.و تنها 21 درصد از این شرکت ها پاسخ دادند که این سهم افزایش خواهد یافت. اگرچه طی پنج سال اخیر ، زنان ژاپنی جهشی را در مواضع فرماندهی به طور کل 17 درصد در تجارت ، رسانه و در زمینه ی مالی داشته اند. در سیستم قضایی ژاپن و همچنین در جهان خشن صنعت زنان رئیس کم هستند. علاوه بر این صحبت ها در خصوص این است که در ژاپن ممکن است زنی برای مقام نخست وزیری ظاهر شود. از جمله خیلی ها عضو مجلس نمایندگان ، رئیس شورای تحقیقات سیاسی حزب لیبرال دموکرات ، ایندا تومامی را جانشین آبه می دانند.
در حال حاضر کشورهایی هستند که مقام برجسته شان در دستان یک زن است. در بین آنها کره جنوبی، تایوان، برزیل، لیتوانی، جمهوری آفریقای مرکزی و برخی دیگر قابل ذکرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала