گزارش و تحلیل

" طالبان" و خشونت خانگی، حقایقی از خانواده ی تروریست اورلاندو

© REUTERS / Omar Mateen via Myspace/Handout" طالبان" و خشونت خانگی، حقایقی از خانواده ی تروریست اورلاندو
 طالبان و خشونت خانگی، حقایقی از خانواده ی تروریست اورلاندو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات اورلاندو امروز تعداد قربانیان تیراندازی به کلوپ همجنس بازان Pulse را بدون در نظر گرفتن تروریست کشته شده یعنی عمر متین ، 49 نفر اعلام کردند.

رسانه های آمریکایی همچنین جزئیاتی را در خصوص پدر و همسر این تروریست مشخص کردند. حقایق معلوم و مشخص از خانواده تیرانداز اورلاندو را در اختیارتان می گذاریم.
صادق متین ، پدر عمر متین مهاجم به کلوپ شبانه در اورلاندو ، به جنبش طالبان علاقه مند بود. او در خصوص دیدگاه های سیاسی خود در برنامه ی تلویزیونی که در یوتوب قرار دارد شرح می دهد.
همانطور که واشنگتن پست اطلاع می دهد ، صادق متین در برنامه ی شبکه تلویزیونی پیام افغان در کالیفرنیا سخنرانی کرد. در یکی از این برنامه ها او از جنبش طالبان ابزار تشکر و قدردانی نمود.
این روزنامه جملات متین را در یکی از برنامه ها می نویسد: " برادران ما در وزیرستان بر می خیزند ، برادران جنگی ما از جنبش " طالبان". او همچنین ابراز امیدواری نمود که خیلی زود مسئله ی خط دیورند که مرز حقیقی بین افغانستان و پاکستان است حل و فصل شود.
صادق متین برای کار به واشنگتن سفر کرد ، در شبکه های اجتماعی عکس پدر این تروریست انتحاری در ساختمان وزارت امور خارجه و کنگره وجود دارد.
این عکس ها پیشتر در صفحه ی او Provisional Government of Afghanistan — Seddique Mateen وجود داشت که بعدا حذف شد.
همانطور که واشنگتن پست اطلاع می دهد ، صادق متین مصاحبه ای با رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی داشت. به گفته ی نماینده ی رهبر افغانستان ، غنی متین را به خاطر نمی آورد و اعلام کرده است که او یکی از صدها گزارشگری بود که با او در زمان کمپین انتخاباتی مصاحبه کرده است.
طی چند ساعت تا حمله به اورلاندو متین پدر در فیس بوک خود ویدیویی قرار داد که در آن رئیس جمهور افغانستان فرمان دستگیری فعالین سیاسی این کشور را صادر کرده است.
صادق متین ضمن صحب به زبان دری (یکی از زبان های دولتی افغانستان) شک و تردید خود را از اینکه پسرش توانسته است ایده ی انتقام از جامعه ی همجنس بازان را در خود بپروراند ابراز می دارد.
واشنگتن پست به نقل از سخنان صادق متین می نویسد: " خدا خودش آن کسانی را که در همجنس گرایی شرکت دارند مجازات می کند. این برای شهدای ساده نیست.
زن سابق تروریست اورلاندو ، سیتورا یوسفی بیان داشت که متین خشن بود و او را کتک می زد. آنها در سال 2011 از هم جدا شدند.
NBC به نقل از گفته های یوسفی اطلاع می دهد که شوهر سابق وی نه تنها خشونت فیزیکی داشته بلکه او را از دیدار خانواده اش محروم می کرد که تاییدی برجدایی از عمر متین بود.
وی شرح می دهد: " او از همه متنفر بود."
یوسفی همچنین افزود ، طی مدت زمان کمی که ازدواجشان به طول انجامید او علاقه ی متین به دیدگاه های افراطی را متوجه شده بود.
در نتیجه ی تیراندازی و گروگان گیری در کلوپ همجنس بازان Pulse در اورلاندو 50 نفر از جمله خود تروریست کشته شده و 53 نفر نیز زخمی شده اند. عمر متین متهاجم به تفنگ اتوماتیک و تپانچه مجهز بود و در جریان تیراندازی ها توسط پلیس جان خود را از دست داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала