گزارش و تحلیل

کارشناس: اتحادیه آنکارا، تهران و مسکو امکان‌پذیر است ولی آمریکا در راه به سوی آن ممانعت می‌کند

© Fotolia / Tanor27Турецкий флаг на одной из городских улиц
Турецкий флаг на одной из городских улиц - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش روزنامه «سوچو» چاپ ترکیه ژنرال بازنشسته ایلکر باشبوغ رئیس پیشین ستاد فرماندهی ارتش ترکیه در سمپوزیوم سازمان های اجتماعی ترکیه در فرانکفورت طی سخنانی خواستار عادی سازی روابط با روسیه و همکاری ترکیه با مسکو و تهران در جبهه سوریه در شرایط کنونی شد.

ژنرال ایلکر باشبوغ در 2008 — 2010 رئیس ستاد فرماندهی ارتش ترکیه بود. وی اظهار کرد: «در حال حاضر باید برای حل مساله بطور مشترک همراه با دیگر کشور هایی که آن‌ها نیز در موضوع سوریه منافع ملی خود را دنبال می‌کنند عمل کنیم. به تنهایی نمی‌شود از عهده این کار بر آمد. باید در اشتراک با ایران و روسیه اقدام کنیم زیرا آن‌ها می‌خواهند از تمامیت ارضی سوریه دفاع کنند.

جا دارد گفته شود که ژنرال باشبوغ چهره با نفوذی در میان امرای ارتشی ترکیه و یکی از منتقدان انگشت شمار از خط مشی سیاست خارجی دولت اردوغان است. به وی حتی شرکت در تهیه مقدمات کودتا برای سرنگونی دولت ترکیه نسبت داده بودند. به گفته‌های او حتی افرادی از فرماندهی ارتش ترکیه گوش شنوا دارند.

حسن هانی زاده کار شناس در امور سیاسی و سردبیر پیشین خبرگزاری مهر در مورد اظهارات ژنرال باشبوغ چنین گفت:

این محقق ایرانی همچنین خاطرنشان کرد که مانع اساسی در راه بسوی پیوستن ترکیه به ائتلاف ضدتروریستی متشکل از روسه،سوریه، عراق و ایران ممکن است ایالات متحده آمریکا شود.

حسن هانی زاده می گوید:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала