گزارش و تحلیل

از مسکو تا مشهد با پرواز مستقیم

© Sputnik / Maksim Blinovخطوط هوایی
خطوط هوایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به زودی مسافران ایران - روسیه بیشتر خواهد شد.

وزارت حمل و نقل روسیه به شرکت های هواپیمایی «سیبیر» شامل گروه­های اس 7 و شرکت «خطوط هوایی اورال» اجازه داده که در مسیر روسیه — ایران پرواز کنند. آژانس فدرال حمل و نقل هوایی وزارت راه روسیه این موضوع را تایید کرده است.

لازم به ذکر است که پیشتر پیشنهاد پروازهای مستقیم از سوی برقی شرکت های حمل و نقل هوایی روسیه مطرح شده بود. شرکت «گروزنی آویا»، «سورنی وتر»، «ویم آویا» و «ایکار» پیشنهاد اجرای این طرح را داده بوند که با مخالفت روبرو شده بود.

با این حال دو شرکت «اس 7» و «خطوط اورال» موفق به کسب مجوز این برنامه شده و بعد از امضای یادداشت تفاهم بین تهران و مسکو در ماه فوریه سال جاری و تمایل به افزایش تعداد پروازها تا 28 پرواز در هفته، مجوز پرواز صادر شد. امروز توافقات از حرف به عمل می رسند.

آنا باشینا دبیر مطبوعاتی شرکت هواپیمایی «سیبیر» ضمن گفتگو با خبرنگار رادیو اسپوتنیک، توضیحاتی راجع به این برنامه می دهد. وی می گوید: «درواقع ما 4 مسیر را انتخاب کرده ایم: مسکو — تهران، مسکو — اصفهان، مسکو — مشهد و سن پترزبورگ — تهران. گروه اس 7 در این مسیر فعالیت خواهد داشت، زیرا ظرفیت توسعه بازار حمل و نقل در این چهار مسیر مناسب است. فعلا برای صحبت از زمان شروع پروازها و تعداد پروازها زود است، زیرا ما فقط کارهای اولیه را انجام داده ایم و همکارانمان مشغول انجام کارهای مقدماتی هستند. تمامی پروازهای اس 7 با هواپیماهای جدید و به روز مدل ایرباس و بویینگ انجام می شوند. هنوز مشخص نیست کدام مدل را برای این مسیرها با ایران انتخاب کنیم.»

گفتنی است که امروز چهار روز در هفته شرکت های هواپیمایی «ایرفلوت» از روسیه و شرکت هواپیمایی ایران ایر یک بار در هفته از طرف ایرانی بین دو کشور پرواز می کنند. شرکت ماهان ایر نیز پروازهای چارتر به سوچی را هندل می کند. علاوه بر این شرکت ماهان ایر دو بار در هفته بین تهران و مسکو مسافران را جابجا می کند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала