گزارش و تحلیل

روسیه و ایران نه از اسد بلکه از مبارزه با تروریسم جانبداری می‌کنند

© AFP 2023 / Kirill KudryavtsevМинистр иностранных дел России Сергей Лавров
Министр иностранных дел России Сергей Лавров - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی در خصوص نتایج همایش گروه حمایت بین‌المللی از سوریه در وین اعلام کرد که روسیه و ایران در سوریه نه از رژیم پرزیدنت بشار اسد بلکه از مساعی جهت مبارزه با تروریسم جانبداری می کنند.

لاوروف گفت:

«ما از اسد جانبداری نمی کنیم، ما از مبارزه با تروریسم جانبداری می کنیم. با وجود همه ضعف‌هایی که ارتش سوریه دارد ما «رو زمین» به غیر از این ارتش نیروی واقعی ثمربخش دیگری را نمی بینیم».

وزیر خارجه روسیه ابراز اطمینان کرد که سیاست آمریکا و اتحادیه اروپا که آن‌ها مطابق آن اغلب علیه کشور هایی که مورد پسندشان نیستند تحریمات اعمال می‌کنند خردمندانه نمی باشد.

«مدت ها روسیه شاهد آن است که آمریکا و اتحادیه اروپا همینکه چیزی خارج از تصورات شان رخ دهد این وسوسه را پیدا می‌کنند که به تحریم متوسل شوند و این اشتباه بزرگی است».

به گفته وزیر، برای از بین بردن بحران بذل مساعی مشترک لازم و ضروری است. لاوروف اشاره کرد که برای برپایی دور متناوب مذاکرات گروه بین‌المللی مامور حل اختلاف پیش درآمد ها وجود دارد. وی گفت:

«کار های مقدماتی برای این امر انجام شده تا دیدار نوبتی برگزار شده و در چارچوب آن کل طرف‌ها باید با استفان دو میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد بطور ثمربخش همکاری کنند»

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز بر آن است که همکاری برای حل بحران باید ادامه یابد و در آن باید کل طرف‌ها شرکت کنند. وی طرفدار برقراری آتشبس جامع در اراضی سوریه است.

الان در سوریه آتشبس وضع شده در تاریخ 27 فوریه معبتر است ولی شرایط آن شامل گروه‌های تروریستی در درجه اول جبهه النصره و داعش نمی باشد.

بعلاوه قطع تحویل تسلیحات و پول به شبه نظامیان جزو طرح های ایالات متحده نیست.

و در باره کمک‌های نوع دوستانه باید گفته که استفان دو میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در این خصوص اعلام کرد که هنوز موفق نشدند به هدف‌های مشخص در این رشته برسند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала