گزارش و تحلیل

دمکراسی و آزادی حقوق بشر آمریکایی

© Flickr / Jean-Baptiste BelletСША флаг
США флаг - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دلیل در اختیار داشتن رسانه های قدرتمند ایالات متحده توانسته یک چهره بزک شده زیبا از خود در جهان نشان دهد اما ساده ترین فرد هم می تواند تایید کند که چندین دهه است ایالات متحده آمریکا به بهانه گسترش آزادی – دمکراسی – حقوق بشر و... ده ها جنگ در جای جای دنیا راه انداخته و ملیون ها انسان را به خاک و خون کشیده.

حال اگر اینان این دمکراسی و آزادی حقوق بشر آمریکا را نخواهند چکار باید بکنند؟
آیا واقعا هدف سیاستمداران ایالات متحده از این کارها گسترش آزادی — دمکراسی و حقوق بشر است یا گسترش نفوذ اقتصادی و سلطه بر جهان.
من نمی شمارم خودتان در حد وسع دید فکری خودتان بشمارید از آمریکای جنوبی گرفته تا شرق آسیا تا آفریقا و اورپا طی چند دهه اخیر ایالات متحده چند جنگ راه انداخته و چند انسان بی گناه را کشته — چند خانه و کارخانه را ویران کرده و یا چند هکتار زمین های کشاورزی وجنگل هایی که ریه تنفسی همه انسان های جهان است را نابود کرده.
کدام کشور بیشترین آسیب را به محیط زیست در جهان می زند؟ مگر این ایالات متحده با کارخانه های تولید مواد فسیلی اش نیست که امروزه لایه اوزون را تخریب کرده و بشریت را به نابودی می کشد.
کدام کشور بزرگترین زرادخانه سلاح های کشتار جمعی را دارا می باشد و استفاده از بمب اتمی بر علیه انسان های بی گناه و بی دفاع به نامش ثبت شده؟ مگر این ایالات متحده نیست؟
وقتی ایالات متحده از وجود حکم اعدام در کشورهای دیگر انتقاد می کند چرا خود هنوز دارای حکم اعدام در برخی ایالت های خود می باشد؟

عکس های برهنه زندانیان در زندان های سیا - اسپوتنیک ایران
عکس های برهنه زندانیان در زندان های سیا
طبق آماری که اخیرا منتشر شده پلیس ایالات متحده طی سال اخیر بیش از 13136 نفر را کشته و 26493 نفر را مجروح کرده که تا به حال فیلم های این حوادث ثابت کرده 965 نفر از اینان بی گناه بودند. طبق آمار رسمی خود دولت فدرال 560 هزار آمریکایی به عنوان بی خانمان ثبت نام کرده اند و بیش از 33 ملیون آمریکایی از هرگونه خدمات درمانی محروم هستند.
یعنی به زبان ساده بگویم اگر در کشورهای دیگر با حکم دادگاه افراد را اعدام می کنند در ایالات متحده در سال اخیر 13136 انسان بدون حکم دادگاه اعدام شده اند، فقط برای اینکه کارتل های تولید سلاح پول در بیاورند.
آمریکا کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل و چندین کنوانسیون حقوق بشر بین المللی را به امضاء نرسانده و همه موارد نقض قوانین بین المللی حقوق بشر توسط همپمانانش همچون اسرائیل و عربستان سعودی و ترکیه را نه فقط نادیده می گیرد بلکه در حمایت از تعدی آنها به حقوق بشر انواع و اقسام سلاح های کشتار جمعی را در اختیارشان قرار می دهد و در مجامع بین المللی از محکومیت آنها جلوگیری به عمل می آورد و روی کارهای آنها سرپوش گذاشته.
به اذعان خود مسئولان ایالات متحده سرشناس ترین گروه های تروریستی جهان ماننده القاعده و داعش و… همه محصول ایالات متحده و همپیمانانش هستند و فعالترین نیروهای روانی این گروه ها فارغ التحصیل همان زندان معروف گوانتانامو و ابو غریب و… هستند.
ارتش دولتی یمن کنترل شهر تعز را به دست گرفت - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دیده بان حقوق بشر: آمریکا به صورت مستقیم در اختلاف یمن مداخله می‌کند
کافی است مرور کوتاهی در اینترنت داشته باشید تا متوجه شوید که نیروهای آمریکایی در همین یک سال اخیر چند بیمارستان — مدرسه — زمین بازی و… را نابود کرده اند و چند انسان بی گناه را در سرتاسر جهان به قتل رسانده اند.
با این شرایط ایالات متحده می خواهد حقوق بشر و دمکراسی را در جهان بسط دهد؟ این چه دمکراسی ای است که رهبران انتخاب شده مردم کشورها همچون اکراین و سوریه و… را می خواهد سرنگون کند و افراد غیر منتخب را حمایت می کند؟
مگر در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس یک فرد منتخب راس کار است؟ مگر در یمن عبد ربه منصور هادی توسط مردم انتخاب شده؟
اگر مردمان جهان این دمکراسی ایالات متحده را نخواهند چه کار باید بکنند؟
آمریکا به کشور لبنان لشکر کشی می کند و بعد چون سربازانش در آنجا توسط لبنانی ها کشته شده اند ایران را جریمه می کند و ملیاردها دلار پول ایران را در روز روشن می دزدد و بعد توقع دارد ایرانی ها هم عاشقانه با آمریکا رفتار کنند. حال مسخره بودن سوژه را کنار بگذارید، مگر سربازان آمریکایی برای گردش وتفریح به لبنان رفته بودند؟ به استناد همین مورد پس کشورهای مختلف جهان هم حق دارند آمریکایی ها را برای تعدی و کشتار بی رحمانه مردمان بی گناه و حتی سربازان خود جریمه کنند و دارایی ها و هر آنچه بتوانند از آمریکایی ها به چنگ آورند مصادره کنند. اگر بنا به رفتار متقابل باشد قطعا آمریکایی ها باید هزاران هزار مرتبه بیشتر جریمه پرداخت کنند چون جرایم آنها قابل مقایسه نیست.
یه لطیفه دیگر هم بگویم بد نیست، ابلهان بگویند عاقلان بخندند.
شهروندان کشور همپیمان ایالات متحده با هدایت سازمان تروریستی ایجاد شده توسط خود این کشور در ایالات متحده عملیات تروریستی انجام می دهند بعد دادگاه این کشور ایران را محکوم به پرداخت جریمه می کند. خنده دار تر اینکه برخی ایرانی های ساده لوح در ایران برای کشته شدگان آمریکایی گریه و زاری می کنند و به یاد آنها شمع روشن می کنند و ملت ایران پاسخ احساس انسان دوستانه خود را بعد از سالها از دادگاه های آمریکا دریافت کنند.
Президент США Барак Обама в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا آمریکا استراتژی خود در منطقه خاورمیانه را تغییر داده؟
آمریکایی ها هم روز ولنتاین از ملت ایران دسته گل طلب دارند.
اصلا من با دیگر کشورها کاری ندارم. اگر بنا به جریمه کردن باشد ایرانی ها باید چه مبالغی را بابت سرنگونی هواپیمای مسافربری خود، کودتا بر علیه مصدق، صدها هزار ایرانی که بر اثر سلاح های کشتار جمعی آمریکا که در اختیار صدام حسین قرار گرفت کشته و زخمی شدند و تا به حال زجر می کشند، هزاران ایرانی که با تسلیحات آمریکایی در جای جای جهان کشته شدند، هزاران ایرانی که بر اثر اعمال تروریستی تروریست های وابسته به آمریکا کشته شدند، دیپلمات های ایرانی که در کشورهای مختلف توسط تروریست های وابسته به آمریکا سر بریده شدند، هزاران ایرانی ای که بر اثر تحریم های آمریکا به دارو دسترسی نداشتند و جان خود را از دست دادند و هزاران ایرانی که بر اثر توطئه های آمریکا بر علیه ملت ایران یا جان خود را از دست دادند و یا اینکه مجروح شدند و یا حتی امروزه در زندان های آمریکا اسیر هستند و سرقت و مصادره ملیاردها دلار اموال و دارایی های خود ویا…، اگر بخواهم بشمارم تمامی ندارد، به هر حال ایرانی ها چقدر باید مطالبه کند. اصلا کل ما یملک ایالات متحده می تواند جوابگوی اعمال مجرمانه این کشور بر علیه ملت ایران باشد؟ حال بقیه کشورها پیش کش. بد نیست آمریکایی ها بفرمایند بنشینند حساب کنند هم آنها طلب ایران را پرداخت کنند هم ایران اگر به آنها بدهی ای دارد را پرداخت کند.
چندین دهه است تقریبا روزی نیست که جهان از دست تلاش های آمریکا برای سلطه بر آن مجبور نباشد تاوان بدهد و در جای جای جهان جان هزاران انسان بی گناه یا مستقیم توسط نیروهای آمریکایی و یا همپیمانان این کشور گرفته نشود. حال تسلیحات تولید شده توسط کارخانه های آمریکایی به کنار. آیا آمریکایی ها نباید به بازماندگان این مردمان جریمه پرداخت کنند؟
اگر آمریکایی ها واقعا تلاش دارند حقوق بشر و دمکراسی و… را در جهان گسترش دهند آیا بهتر نیست که از خودشان شروع کنند و حقوق بشر را در داخل کشور خودشان پیاده کنند و سپس همپیمانانشان را وادار کنند رعایت کنند و بعد از دیگر کشورها مطالبه کنند که آن را رعایت کنند.
متاسفانه چون هدف این کشور فقط سلطه و استعمار کشورهای دیگر است و با رسانه های خود ذهن افراد ساده لوح را استعمار کرده بدیهی است فعلا این ماجرا ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала