گزارش و تحلیل

یک خبرنگار فرانسوی تعریف کرد که با «سربازان الله» چطور می زیست

© AFP 2023 / Joseph Eidداعش
داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک خبرنگار فرانسوی که با اسم مستعار سعید رمزی کار می‌کند در باره چگونگی زندگی خود در ترکیب سازمان تروریستی داعش تعریف کرد. وی سه ماه دوش به دوش افراطیون می زیسته و در باره آن‌ها مستندی با عنوان «جنود الله» تهیه کرد.

رمزی می‌گوید که در فرانسه در یک سلول داعش نفوذ کرد و در باره طرحریزی عمل تروریستی نوبتی با خبر شد. رئیس گروه ضمن آماده سازی اعضای آن گروه برای این عمل گفت که «فرانسوی ها باید به تعداد هزار ها بمی رند». بعد از مدتی تروریست ها را بازداشت کردند

به گفته این خبرنگار وی می‌خواست بداند که در سر جوانهایی که به داعش می پیوندند چه می‌گذرد و به این خاطر به رسیدگی پرداخت. رمزی گفت که خودش مسلمان است و «به نسل همان قاتلینی تعلق دارد که اعمال تروریستی 13 نوامبر را ترتیب دادند». بر اثر آن حملات تروریستی در پاریس حدود 130 نفر جان باختند

نشریه The Local با استناد به سخنان رمزی می‌نویسد: «یکی از درس‌های اساسی که من یاد گرفتم این است که همه این‌ها به اسلام ربطی ندارد. تمایل به دگرگون سازی جهان قوه محرکه تروریست ها نیست. در صفوف داعش جوان‌های مأیوس دارای روحیات خودکشی قرار دارند و تحریک کردن آن‌ها خیلی آسان است. بدبختی آن‌ها در این است که در عصر داعش به دنیا آمدند. این جوان‌ها دارند نیات خود را جستجو می کنند. مایه تأسف است که آن‌ها داعش را پیدا کردند».

رمزی تعریف کرد که چطور توانسته است به سلول مخفی تروریستی ملحق شود. به گفته وی این کار آسان بود. وی به سهولت گروه داعش را در فیسبوک پیدا کرد و با امیر آن آشنا شد که گروه متشکل از 20 فرد جوان تحت رهبری او بود. میان آن‌ها افرادی برخاسته از خانواده‌های مسلمان و افراد تازه وارد به اسلام بودند. شبه نظامیان آینده در شهر شاتورو با هم ملاقات می کردند.

رئیس گروه اسامه یک فرانسوی ترک تبار در دیدار اول با رمزی به او تلقین می‌کرد که بهشت در انتظار افراد انتحاری است و کسی که بمب روی بدن خود منفجر کرد در آسمان وارد قصری با فرشته‌های خادم شده و «زنان و اسب بالدار طلایی و یاقوتی» را دریافت خواهد کرد.

این روزنامه‌نگار یادآور شد که اسامه در باره حملات به‌ خبرنگاران شرکت های تلویزیونی BFM و iTele فرانسه صحبت کرده گفت که «آنها در حال جنگ علیه اسلام هستند و با آن‌ها باید کاری کرد که با «شارلی» کردیم». منظور او حمله به هیات تحریریه مجله طنز «شالری ابدو» بود که بر اثر آن 12 نفر کشته شد.

تروریست ها در زمان حضور رمزی به تدارک حمله به سالن کنسرت «باتاکلان» پرداختند و می‌خواستند به باشگاه شبانه حمله کنند و مشتریان را تیرباران کرده و تا رسیدن پلیس بمانند و بعد خود را منفجر کنند.

خوشبختانه طرح های تروریست ها عملی نشدند: چند نفر از گروه رمزی بازداشت شدند. کسانی که از بازداشت رهایی یافتند به رمزی پیام‌های حاوی تهدیدات فرستادند. یکی از آن‌ها نوشت: «تو اعدام می شوی». بر اینجا حضور من در آن گروه پایان یافت». وی تجربه خود را در فیلمی بازگو کرد که 2 مه از تلویزیون فرانسه نشان داده شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала