گزارش و تحلیل

نشانه هایی از قاتل احتمالی خلبان روس در رسانه های ترکیه

© REUTERS / Turkish Chief of Staffنشانه هایی از قاتل احتمالی خلبان روس در رسانه های ترکیه
نشانه هایی از قاتل احتمالی خلبان روس در رسانه های ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس خبری دی ان آن اخباری راجع به قاتل احتمالی خلبان روس به نام آلپارسلان چلیک منشتر شده است.

این شخص را روز 29 مارس همراه با 14 نفر از همدستانش به جرم نگهداری و قاچاق اسلحه و کلاهبرداری در شهر ازمیر دستگیر کردند. نیروهای پلیس تعداد زیادی اسلحه و مهمات در انبارهای او پیدا کرده اند.
در خبرها از قول چِلیک گفته شده: «من هیچ ارتباطی با سلاح ها و مهمات کشف شده ندارم. من فقط یک تلفن همراه با دو سیم کارت دارم که در اتومبیل شماره 27 پیدا کرده اند. روز 29 مارس ما با این اتومبیل از شهر آدانا راه افتادیم. آسیل، مراد و بایرام هم همراه من بودند. بایرام رانندگی می کرد. اول به دنیزلی رفتیم و آنجا با چهار دوست مجروح که در بیمارستان بستری بودند ملاقات کردیم. بعد به ازمیر رفتیم و در یک هتل اقامت کردیم. سرکان کورتولوش از ورود ما اطلاع داشت و به استقبالمان آمد. همه با هم به رستوران رفتیم. بعضی از افرادی که با ما بودند را برای بار اول در زندگی می دیدیم. من هیچ ارتباطی با کارهای آنها در ترکیه ندارم. هدف من فقط ملاقات دوستانم در دنیزلی و ازمیر بود. من اتهامات وارده را قبول ندارم».
وکیل مدافع چلیک در دادگاه از متهم دفاع کرد. وی گفت که زندگی موکل من در خطر است و او از سوی نیروی ویژه ای تحت بازپرسی بوده. او فقط یک اسلحه برای دفاع از خود همراه داشته و این کاملا طبیعی است. دوستان موکل من هم مثل او باید از جان خود دفاع می کردند، به همین خاطر اسلحه همراه داشته اند. در این درگیری ها افراد نمی توانند تنها باشند».
مرات گیزر در جریان تحقیقات گفته: «ما چهارنفری از آدانا حرکت کردیم. در صندوق عقب ماشین دو اسلحه اتوماتیک کلاشنیکوف و دو مسلسل دستی تامپسون قرار داشت. یکی از کلاشنیکوف ها و مسلسل ها مال من است. دوتای دیگر مال آسیل تیرنوف است. ما این سلاح ها را برای دفاع شخصی برداشتیم، زیرا در درگیری های مسلحانه منطقه کوهستانی ترکمن شرکت داریم. من این اسلحه را در غازان تپه از یک شهروند سوری خریدم. هیچ کس از این موضوع اطلاع نداشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала