گزارش و تحلیل

دفتر فدرال بازجویی آمریکا کودک هفت ماهه را وارد لیست تروریست های مظنون کرده است

© Flickr / kalavinkaاف‌بی‌آی
اف‌بی‌آی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
18 شاکی آمریکایی علیه مرکز کنترل فعالیت تروریستی دفتر فدرال بازجویی آمریکا که فهرست اشخاص مظنون به تروریزم را تنظیم می کند، اقامه دعوی کردند. از جمله، آشکار شد که دفتر فدرال بازجویی آمریکا کودک هفت ماهه را وارد این فهرست کرد. در اسناد دادگاهی اسم بچه تصریح نشده است.

طی بازرسی در فرودگاه، به برگ فرودی بچه، مهر چهار حرفی انگلیسی "اس" زدند. چنین مهر علامت داخل کردن فرد به فهرست مظونین در فعالیت تروریستی نشان می دهد. از طرف دیگر، اشخاص آمریکایی که شامل این فهرست هستند مدعی تحقیر و تعبیض اند.
"یسین قدوره" یکی از افراد مشمول فهرست دفتر فدرال بازجویی آمریکا می گوید:" در گام اول کارمند امنیتی با ما خیلی با تغارف و لطف آمیز بود. ولی هنگامیکه وی گذرنامه ام را اسکان کرده، در تابلو چیزی سرخرنگی پیدا شد. هم زمان رفتار وی نسبت به ما بطور بارزً تغییر کرد. از طرف چپ و راست من سر و کله چهار پولیس ظاهر شد. طی گفت و گو آنها به من واضح پیشنهاد مخبر بودن در خارج را کردند. آنها می گفتند:"ما می دانیم که شما آمریکایی شرافتمند و خواستار وضع مطلوبی کشور خود هستید." کوشش کردم به آنان توضیح بدهم که من فقط یک دانشجوی غریب هستم و تلاش می کنم از هر چیزی مثل این دوری بگیرم. فقط در تعلیم و تدریس تمرکز شده، مکتب عالی تمام کرده به زندگی عادی خود ادامه بدهم.
داخل شدن به فهرست مظنون در فعالیت تروریستی خیلی ساده است ولی بعداً دست یافتن به آن که اسم شما را از این فهرست حذف کند ناممکن است. موجودی اسم شما در این فهرست به معنای آن است که به بازرسی ها و بازپرسی های طولانی دچار خواهید بود، انتظار منع پروازها و حتی بسته کردن حسابهای بانکی بدون ابلاغ باشید.

Ноги младенца в руках матери - اسپوتنیک ایران
در امریکا کودک نوزادی را تروریست دانستند
نوشته های شما در شبکه های اجتماعی،گفته ها در جمع دوستان، جاهای بازدید حتی راه رفتن شما — همه این می توان بدگمانی و سوءظن شمرده شود. در فهرست تروریست های بالقوه، تخمیناً نیم میلیون افراد شامل هستند.
وکلای شاکیان در صدد آن هستند که این فهرست مغایر قانون اساسی آمریکا شناخته شود. اینجا ریشه سخن را به وکیل "قادیر عباس" که با شورای روابط آمریکایی-اسلامی همکاری و از اقامه دعوی علیه دفتر فدرال بازجویی آمریکا پشتیبانی می کند، می دهیم.
وی اظهار کرد:" ایالات متحده تدابیر تعبیضی اتخاذ می کنند و بر خلاف قانون اساسی کشور، آن را به عدم تاسب در ارتباط به اتباع مسلمان تطبیق می کنند. در سال 2014 دادگاه ایالت اورگون اولین دفعه حکم مهم اتخاذ کرده، اصول شکل دهی فهرست فدرالی مظنونین در فعالیت تروریستی را زیر سوئل قرار داده است. ولی این حکم فقط به یکی از نکات این فهرست بزرگ مربوط بود یعنی مورد منع پرواز اشخاص. اقامه جمع دعوی از طرف شورای روابط آمریکایی-اسلامی ایالت میچیگان علیه فهرست کل فدرالی صورت می گیرد. منظورم از منع پروازها، بازگشایی حساب در بانک یا استخدام به کار در فرودگاه، بازرسی و بازجویی طولانی در مرز. ما مخالف همه این تدابیر هستیم که منجر شامل کردن اسم شما به فهرست فدرالی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала