گزارش و تحلیل

مرکز مصالحه وزارت دفاع روسیه در سوریه بطور شبانه روزی رعایت آشتی را کنترل می کند

© AFP 2023 / Ozan Koseکشته شدن شش نظامی ترکیه بر اثر انفجار در نصیبین
کشته شدن شش نظامی ترکیه بر اثر انفجار در نصیبین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق داده های وزارت دفاع فدراسیون روسیه، کشورمان به شرکت فعال در حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در سوریه ادامه می دهد. به قول سرگی کورالنکو، سرتیپ و رئیس مرکز آشتی طرفین متخاصم در اراضی سوریه، فدراسیون روسیه بطور شبانه روزی به کنترل کردن این روند ادامه می دهد.

به قول نماینده سازمان نظامی روسی، فدراسیون روسیه طرفدار تأمین اجراء کردن قطعنامه سازمان ملل متحد مربوط به سوریه می باشد.
سرتیپ کورالنکو اظهار می کند:"فدراسیون روسیه که به حیث یکی از رئسای گروه بین المللی پشتیبان سوریه، خواستار تأمین بلادرنگ اجراء کردن کامل قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمن ملل و تعهدات محوّل شده خود را بلاانحراف انجام می دهد. مرکز آشتی روسی برای طرفین متخاصم در جمهوری عربی سوریه به کنترل شبانه روزی رعایت توافقات، مبنی بر ختم عملیات های جنگی بین ارتش دولت سوریه و گروه های اپوزیسیون، ادامه دارد."
موفقتر از همه روند مصالحه بین جانبین متخاصم در شهرستان های دمشق و حمس پیش می رود. سازمان نظامی روسیه اعلام کرد که در طی هفته توافقات مصالحه با نمایندگان چهار ناحیه مسکونی منعقد شده است. تعداد نواحی مسکونی که به روند مصالحی پیوستند، به 61 و گروه های شبه نظامی که پایبندی خود به پذیری و اجرای شرایط ختم عملیت های جنگی اظهار کردند، به 47 تا رسیده است.
در اعلامیه وزارت دفاع فدراسیون روسیه گفته می شود که سازمان تروریستی "جبهه النصره" به تحریکات و مفسدجویی در راستای بهم زدن مقررات ختم عملیات های جنگی در جمهوری عربی سوریه ادامه می دهد. اقدامات فعال جنگی "جبهه النصره" در شهرستان حلب قید شده است. در نتیجه آتش باری از طرف شبه نظامیان این جبهه طی این هفته در حلب 82 ساکن کشته و 266 اشخاص صلح جو دچار جِراحَت گوناگون شدند.
تمرکز نیروهای "جبهه النصره" در جنوب و جنوب غرب شهر حلب ادامه دارد و در حال حاضر تعداد تروریست ها در اینجا به 8 هزار رسیده است.
ارتش دولت سوریه به مقصد کاهش دادن تلفات در میان ساکنین صلح جو و جلوگیری از تخریب خانه ها و تأسیسات زیر بنایی، از توپخانه و نیروی هوایی بعد از دریافت اطلاعات دقیق کار می گیرند.
مرکز روسی در جهت آشتی طرفین متخاصم کمک بشردوستانه به ساکنین جمهوری عربی سوریه ادامه می دهد. طی هفته گذشته به 6 ناحیه مسکونی شهرستان های دمشق، دِرائا و حلب 6،13 تن کمک بشردوستانه رسانیده شده است.
کارمندان پزشکی مرکز روسی در جهت آشتی طرفین متخاصم در ناحیه مسکونی "دِیر الفردیس" شهرستان حما به 74 افراد بومی خدمات طبی ارائه کردند. نیازمندان ترکیبات دارویی دریافت کرده، تحت معالجه قرار گرفتند. طی هفته به 210 افراد، امداد پزشکی ارائه شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала