گزارش و تحلیل

آیا ارتش به زنان احتیاج دارد؟ می‌گویند بله...

© Sputnik / Iliya Pitalev Сирийские добровольцы на занятиях в 130-й учебной бригаде в пригороде Дамаска
Сирийские добровольцы на занятиях в 130-й учебной бригаде в пригороде Дамаска - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ژاپن زنان را به خدمت وظیفه جلب می‌کنند مخصوصاً در صفوف یگان های جنگی. قبلاً زنان در «نیرو های دفاع از خود» معمولاً به عنوان پزشک خدمت می‌کردند و حالا می توانندخلبان بالگرد و یا جنگنده شوند و عضو خدمه ناوجنگی موشکی و کشتی‌ مین روب باشند، ولی خدمت کردن در زیردریایی ها برایشان ممنوع است.

امسال خانم «اوتانی میهو» 44 ساله ناخدای ناوشکن «یاماگیری» شد.
در ضمن بعلاوه این زن 9 زن دیگر در این کشنی انجام وظیفه داده و برایشان شرایط معیشتی خاص ایجاد شده است. جمعا در «نیرو های دفاع از خود» ژاپن حدود 13 هزار زن ثبت شده و از میان آن‌ها 2400 زن در نیروی دریایی خدمت می‌کنند و قرار است تا 2030 تعداد کل زنان در نیرو های مسلح ژاپن به 20 هزار نفر برسد

عقاید مردم در باره خدمت نظامی زنان در جهان متفاوت است. خیلی‌ها می‌گویند که ارتش برای زنان مناسب نیست ولی این عقیده مانع آن نشد که دختران لباس نظامی تن کنند. افسران ارتش های بسیاری کشور ها اعتراف می‌کنند که اگر زن به خدمت در ارتش پرداخت این کار را با وجدان و نیروی کامل انجام خواهد داد. بعلاوه در یک تعداد از مشاغل نظامی زن ثمربخش تر از مرد کار می‌کند. «وادیم لوکاشویچ» متحصص مستقل نظامی در این رابطه چنین گفت

دانش آموحتگان زن که درآموزشگاه نطامی ویژه زنان در دمشق آموزش می بینند - اسپوتنیک ایران
نظامیان زن ارتش سوریه
به برکت خصوصیات روانی و جسمانی، زنان بهتر از مردان برخی عملیات را انجام می دهد. مثلاً زنان بعنوان متصدی این یا آن سیستم اداری پشتکاری و دقت بیشتری از خود نشان می دهند و می‌توانند در مدت زمان طولانی کار یکنواخت را انجام دهند. از این رو همانا زنان بهترین مامور رادیو بودند. چرا زنان به ارتش می روند؟ هر کدام انگیزه خود را دارد و کشوری که زنان را به ارتش احضار می‌کند دلایل خود را دارا می باشد. منتها زن نباید در رسته هایی خدمت کند که از انسان خرج قوای جسمانی می‌طلبد که این کار فقط بعهده مردان است. ولی در میان حرفه های نظامی توأم با عقل، دانش، تجربه، واکنش و فراصت نابرابری جنسی نباید وجود داشته باشد. همچنین تجربه نشان داده که حضور زنان در ارتش محیط روانی یگان ها و انضباط مردان ارتشی را بالا می برد.

در حال حاضر در ارتش های 20 کشور زنان داوطلبانه خدمت می‌کنند و در اسراییل، میانمار و نروژ به صورت اجباری به ارتش احضار می شوند. تعداد زنان در ارتش روسیه 50 هزار نفر است و از این میان 3 هزار زن، افسر اند. در هند 1100 زن و در کره جنوبی 3 هزار زن افسر اند. داده‌ها در باره ترکیب ارتش کره شمالی بسته است ولی بنا به برخی برآورد ها تعداد ارتشیان زن در کره شمالی ممکن است به 10 درصد از تعداد کل نفرات ارتش آن کشور برسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала