گزارش و تحلیل

نیروهای دمکراتیک سوریه آمادگی آزادی شهر "مَنبیج" را می گیرند

© AFP 2023 / Ozan Koseکشته شدن شش نظامی ترکیه بر اثر انفجار در نصیبین
کشته شدن شش نظامی ترکیه بر اثر انفجار در نصیبین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اطلاعات به دست آمده از منابه در فرماندهی نیروهای دمکراتیک سوریه،که در ترکیب آن دسته های دفاع از خود، کردی هم شامل هستند، در جریان چند روز آینده، نیروهای دمکراتیک سوریه با پشتیبانی هوایی اعطلاف.

ضدتروریستی،عملیات وسیع برای آزادی از چنگ داعش، شهرمهم سوق الجیشی "منبیج" ولایت حلب را که در 35 کیلومتری مرز با ترکیه واقع است، به راه می اندازند. عملیت فوق الذکر در ماه گذشته پیشبینی شده بود، ولی به خاطر مخالفت ترکیه، اتخاذ تصمیم شروع عملیات به تعویق افتاده بود.
با این حال، مقامات ایالات متحده توانستند سران ترکیه را بر لزوم انجام عملیات قانع کند. آمادگی و تدابیر فعال اعطلاف با رساندن تسلیحات سنگین به ناحیه عملیت در جنوب منطقه "کوبانی"،شروع شده است. تاریخ احتمالی آغاز عملیات، هشتم آوریل است، و هدف مرحله اول عملیات، آزادی شهر "منبیج" و چند روستایی پیرامون شهر "الباب" می باشئ. شهر "جرابلوس" و نواحی نزدیک، خارج از مرحله اول عملیات است.
پیشبینی می شود که با آزادی دهات و روستاهای ناحیه شهر "الباب"،امکان بازگشایی راهرو بین مناطق "کوبانی" و "افرین" فراهم شود.
"ابولیلا"، فرمانده دسته نیروهای دمکراتیک سوریه در مصاحبه به اسپوتنیک از جزئیات عملیات پرده برداشت. (صدای ابو لا):
" برای تسخیر "منبیج" و پاک سازی شهر از داغش، ما ساختاری به نام "شورای نظامی منبیج" تشکیل داده ایم. شورا از 13 عضو عبارت است. همه عضای شورا عرب و ساکنین "منبیج" هستند. بنده، معاون رئیس شورا هستم. هدف عمده شورا،آزادی شهر از تروریستهای داعش است. این اولین گامهای ماست. نیروهای ما در تمام منطقه، داعش را تعقیب نموده، این اراضی را از حضور آنها پاک خواهیم کرد.این هدف اصلی ماست.
طی چند ماه گذشته، نیروهای دمکراتیک سوریه توانستند روستای "تیشرین" و بند نزد آن، از داعش آزاد کند. ناحیه آزاد شده در 70 کیلومتری جنوب منطقه "کوبانی" واقع است. بین بند و شهر "منبیج"، فقط 17 کیلومتر فاصله است.
شهر منبیج ولایت حلب، به دلیل نکته رابط بودن، بین شهرهای "جرابلوس" و "الباب" از یک سو و مناطق "افرین" و "کوبانی" از سوی دیگر، موقع مهم سوق الجیشی دارد. ساکنین شهر منبیج، عرب وترکمن و کرد ها هستند. در سال 2012 ، منبیج زیر کنترل "ارتش آزاد سوری" بود،ولی، به مرور زمان، در سال 2014 از طرف داعش اشغال شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала