گزارش و تحلیل

افتتاح بزرگترین آکواریوم خاورمیانه در اصفهان- گفتگو با مهندس حسن شفیعی

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Мечеть Имама в городе Исфахан в Иране
Мечеть Имама в городе Исфахан в Иране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک- پارک طبیعی و ساحلی ناژوان اصفهان مجموعه ای 1200 هکتاری است که قسمتی از آن آکواریوم ناژوان در مساحتی بالغ بر 3500 مترمربع واقع شده است.

مجموعه پارک طبیعی و ساحلی در کنار رودخانه زاینده رود قرار دارد و شامل جاذبه های تفریحی منجمله مجموعه باغ خزندگان، باغ پرندگان، باغ پروانه ها، تله سیژ ناژوان، شهربازی و جاده سلامت که در شهریور سال 94 راه اندازی شده و سایر خدمات تفریحی می باشد. این مجموعه شامل 33 آکواریوم 5 تا 10 متری است و هزینه راه اندازی آکواریوم ناژوان بالغ بر 25 میلیارد تومان می باشد، فضای 35 متری آکواریوم، 1080 مترمکعب آب را در خود جای می دهد و شهروندان می توانند با قدم زدن در میان تونلها زیبا ترین و کم یاب ترین گونه های دریایی را تماشا نمایند.

مهندس حسن شفیهی — مدیر طرح ساماندهی منطقه ناژوان شهرداری اصفهان در گفتگو با اسپوتنیک گفت: شهر اصفهان یکی از جذابترین نقاط گردش گری و توریستی ایران است. شهرداری این استان در راستای اهداف کلان خود در حوزه گردشگری اقدام به دعوت سرمایه دار بخش خصوصی نمود و پروژه بزرگترین آکواریوم ایران در منطقه ناژوان استان اصفهان دو سال پیش عملیات عمرانی خود آغاز نمود و سال گذشته نیز شاهد بهره برداری از این پروژه بودیم به عبارتی پروژه آکواریوم کمتر از دو سال به طول انجامید. متخصصین داخلی و همچنین شرکت سرمایه گذار از کشور ترکیه به صورت مشترک در ساخت پروژه شرکت داشته و مورد اقبال و استقبال مردم ایران و همچنین گردشگرانی که به ایران سفر می نمایند، قرار گرفته و در همین مدت زمان کوتاه نیز بازخورد بسیار خوبی از سوی بازدیدکنندگان مجموعه آکواریوم وجود داشته است.

- فضا و مساحت پروژه آکواریوم
آکواریوم در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در کنار مجموعه های دیگری مانند باغ پروانه ها، باغ خزندگان و نمایشگاه صدفها احداث شده و فضای خود آکواریوم مساحتی بالغ بر 3500 مترمربع می باشد که 4000 متر مربع از این فضا به صورت دفنی در زیر زمین واقع شده است. تلاش شده تا گونه های مختلف آبزیان از تمام قاره ها و آبهای شور و شیرین و حتی از رودخانه های معروف مانند آمازون به این آکواریوم انتقال داده شود و نزدیک به 6 هزار قطعه ماهی که شامل 400 قطعه ماهی کمیاب در آکواریوم اصفهان به نمایش گذاشته شده است.

- ماهی ها و آبزیان این آکواریوم از کجا آمدند؟
شرکت سرمایه گذار ترکیه ای تجربیات بسیار خوب و زیادی در زمینه احداث آکواریوم در سطح دنیا دارد و علاوه بر آن از تجربیات افراد علاقمند در زمینه آبزیان و همچنین شیلات ایران نیز بهره بردیم و در نهایت این گونه ها انتخاب شد.
- اصفهان شهر خلاق
ما در اصفهان همیشه یک شعاری داریم و آن خلاق بودن این شهر است و اینک آماده هستیم تا تجربه ساخت آکواریوم را در اختیار دیگر شهرهای ایران قرار بدهیم، تا همین امروز نیز پیشنهادات مختلفی مبنی بر انتقال تجربه ساخت این پروژه دریافت نموده ایم. ما نه تنها در خصوص انتقال تجربه و دانش ساخت آکواریوم، بلکه در دیگر زمینه ها مانند باغ پرندگان که جزء اولین نمونه های خود در ایران بود، اعلام آمادگی کامل نموده و با کمال میل هر اقدامی که به منظور توسعه صنعت گردشگری و اوقات فراغت شهروندان باشد، انجام خواهیم داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала