گزارش و تحلیل

رئیس پیشین اداره اطلاعات پنتاگون: داعش و اسلام گرایی رادیکال را می‌توان مغلوب کرد

© Photo / Cyber Berkut Боевики "Исламского государства" в украинском националистическом полку "Азов"
Боевики Исламского государства в украинском националистическом полку Азов - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پیشین اطلاعات پنتاگون مایکل فلین در مصاحبه با تلویزیون آر تی روسیه اعلام کرد که تهدید روزافزون تروریسم در اروپا مستقیماً با بحران مهاجرت مربوط است که قاره با آن رو برو شده است. در یک زمان مقامات کشور های اروپایی مساعی کافی به خرج نمی‌دهند تا از عهده این مشکل بر آیند.

فلین ادامه داد: "من طی 24 ساعت اخیر عمدتاً تبرئه کردن ها را شنیدم حاکی از اینکه گویا  این مساله خیلی پیچیده و  بزرگ ابعاد است و نمی توان از عهده آن برآمد. ولی من این گفته‌ها را قبول ندارم".

  فلین افزود: یک مانع دیگر در مبارزه با تهدید تروریستی که نتیجه مستقیم گسترش ایدئولوژی های تندروی مذهبی است پیروی بیش از حد از ایده نزاکت و تنوع فرهنگی است.

رئیس پیشین اداره اطلاعات پنتاگون تأکید کرد: "ما دیگر نباید از خود تبرئه  کنیم، ما باید از عذرخواهی اجتناب ورزیم. نزاکت  سیاسی ما هم اینک  ازحد و حصر گذشته است. ما باید بیشتر عمل کنیم و ما میتوانیم این کار را انجام دهیم. راه حل وجود دارد. داعش را میتوان شکست داد، اسلامگرایی افراطی را میتوان مغلوب کرد، ولی برای این کار باید مساعی بسیار زیادی را به خرج داد".
فلین معتقد است که اعمال تروریستی در بلژیک، نشانه مساله ای  است که هیچ یک کشور ها، اتحادیه کشورها و حتی یک قاره کامل به تنهایی نمی توانند آنرا حل کنند. ما باید همکاری بین المللی با هدف مبارزه با افراط گرایی مذهبی و تروریسم را تحکیم بخشیم.
فلین تأکید کرد: «ما باید مقیاس این مساله را درک کنیم. او در یک زمان  این امر را بعید نمی‌داند که جهان در آینده نیز می‌تواند با اعمال تروریستی جدید و بروز خشونت ها  مواجه شود اگر جامعه بین المللی نخواهد توانست در برابر این مساله وحدت و همبستگی خود را نشان دهد. ولی عجالتاً این کار صورت نمی‌گیرد و ابتکار عمل در دست داعش و سازمان های مشابهی قرار گرفته و انفحار ها در بروکسل صحت این ادعا را به ثبوت رساندند.

مایکل فلین در پایان گفت: «اولین کاری که باید انجام بدهیم ارزیابی جدی و شایسته این خطر است. ما شاهد پیشبرد سیاست تنوع فرهنگ‌ها در اروپا هستیم، همه در آنجا برادر و خواهر اند و این در حالی است که  محلات کاملی وجود دارند که حتی پرسنل پلیس از رفتن به آن  جا ها  ترس و وحشت دارند! تحمل موجودیت چنین مناطقی در داخل کشور میسر نیست».

فلین معتقد است که  برای سازمان دادن اعمال متحد در سطح بین المللی لازم است گفت و گو های شرافتمندانه بر پا شود. اگر روسیه و غرب مساعی خود را  متحد کنند، امکان حل بسیاری مسایل بین المللی بوجود خواهد  آمد. او گفت: «اگر ما در این راستا گام های استراتژیکی  بر نخواهیم داشت موقیعت وخیم تر از پیش خواهد شد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала