گزارش و تحلیل

داعش برای ساخت سلاح شیمیایی از مواد شیمیایی ساختمان استفاده می‌کند (ویدیو)

© Ruptlyداعش در موشک های خود از مواد تباه کننده بدن انسان استفاده می کند (ویدیو)
داعش در موشک های خود از مواد تباه کننده بدن انسان استفاده می کند (ویدیو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داعش برای ساخت سلاح شیمیایی از مواد شیمیایی ساختمان استفاده می‌کند

هنگ 5 بسیج مردمی استان انبار در رمادی انبار های جدید حاوی چنان ماده شیمیایی را کشف کرد که اگر روی پوست انسان قرار گیرد باعث بر داشتن زخم های علاج ناپذیر می شود

در تصویر ویدیو افسر بسیج مردمی نه تنها گالون های حاوی ماده خطرناک برای سلامتی انسان را نشان می‌دهد بلکه توضیح می‌دهد که شبه نظامیان داعش این سلاح شیمیایی را به چه ترتیبی تولید می‌کردند و موشک ها و مین های خود را پر از آن ماده سمی می کردند. افسر عراقی می‌گوید

«این باصطلاح میکسر است. مردم به آن مخلوطکن می گویند. به این جا ماده افزودنی می‌ریختند و از ماده تولید شده چاشنی مین یا موشکی را می ساختند که بعداً آن‌ها را بسوی پرسنل نیروی انتظامی و یا افراد بی‌دفاع پرتاب می کردند».

بعلاوه در این انبار به جز گالون های حاوی ماده خورنده بدن و فلز بنام وینیل تری کلور سیلان (بنا به درجه‌بندی سازمان ملل متحد «کوروزیف» یو. ان. 1305»)، بطری های دارای مایع شیمیایی پلی اولفین کشف شد که ماده افزودنی به وینیل تری کلور سیلان بود.

منابع هنگ 5 بسیج مردمی به اسپوتنیک گفتند که این انبار در بخش صنعتی رمادی کشف شد و بنایی است که قبلاً خانه مسکونی متعلق به یک خانواده آواره بود. شبه نظامیان داعش از آن، انبار سلاح شیمیایی ساختند.

یک منبع گفت: «هنگ ما در جریان مین روبی خانه‌های مسکونی واقع در بخش صنعتی رمادی این انبار را کشف کرد. داعشی ها پس از شکست خود در نبرد ها با ارتش عراق و بسیج مردمی آن خانه‌ها را مین گذاری کردند.

گفتنی است که پیشتر دسته های دفاع از خود در استان انبار عراق دو انبار حاوی ماده وینیل تری کلور سیلان کشف کرد که قبل از شکست و عقب نشینی داعشی ها در دست آن‌ها قرار داشت. 11 فوریه 2016 شبه نظامیان داعش در حوالی شهر سنجار عراق از این ماده علیه دسته های مسلح پیشمرگه کرد و رزمندگان یزید استفاده کرد، در نتیجه 23 نفر خفگی و سوختگی بر داشته و به بیمارستان آزادی شهر دوهوک کردستان عراق منتقل شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала