گزارش و تحلیل

استفاده از بمب های فسفری توسط شبه نظامیان در حلب

© AP Photo / Pavel Golovkinاستفاده از بمب های فسفری توسط شبه نظامیان در حلب
استفاده از بمب های فسفری توسط شبه نظامیان در حلب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سایت انگلیسی زبان راشا تودی نوشت : اعضای گردان های دفاع ملی کردهای سوریه اعلام کرده اند که مواضع آنها در حلب از طرف اسلام گراها با استفاده از بمب هایی که حاوی فسفر زرد بود مورد حمله قرار گرفته است.

به گفته ی نماینده ی تشکل های کرد ردور خلیل، این تسلیحات شیمیایی ممکن است توسط گروهک های شبه نظامی " احرار شام" و " الجبهه الشام" استفاده شده باشد.
خلیل اطلاع داد: " خبر می دهیم که هشتم ماه مارس سال 2016 در ساعت 15.00 به وقت محلی شیخ مسعود با موشک های حاوی مواد شیمیایی از جانب گروهک ها و گردان های مخالفین مسلح مورد حمله قرار گرفت".
نماینده ی کردها خاطر نشان کرد که تیراندازی ها حتی زمانی که او برای گروه ناظرین بر رژیم آتش بس گزارش استفاده از تسلیحات شیمیایی را آماده می کرد، ادامه داشت.
لیزی فیلان ، خبرنگار راشا تودی ، موفق شد متن گزارش آماده شده توسط کردها را مطالعه کند. این خبرنگار اطلاع داد که در نتیجه ی تیراندازی ها چند عضو تشکل های کرد در بیمارستان بستری شدند. آنها از خارش پوست رنج می بردند و نشانه های دیگری از تاثیر مواد شیمیایی بر روی آنها مشاهده می شد.
ریا نوواستی گزارش می دهد ، ششم ماه مارس مشخص شد که شبه نظامیان " احرار شام" به محله های مسکونی شهر فوعه تیراندازی کرده اند. آتش از خمپاره هایی شلیک شد و از موشک های ضد تانک هم استفاده شده است.
مرکز روسی برای آشتی طرف های درگیر در سوریه اطلاع داد که طی یک شبانه روز رژیم آتش بس هفت بار نقض شده است. حداقل پنج ساکن غیر مسلح شهرستان ادلب زخمی شده اند.
در این مرکز تاکید کردند: " طی یک شبانه روز رژیم توقف عملیات های جنگی هفت بار نقض شده است (حلب- 4بار، ادلب —2 بار، لاذقیه —1 بار). آتش توپخانه ها به سمت محله های مسکونی شیخ مسعود شهر حلب شلیک شده اند.
مرکز آشتی طرف های دشمن در سوریه به طور شبانه روزی کنترل بر نظارت رژیم توقف عملیات های جنگی را در استان های حمص، لاذقیه ، حلب ، حماه و درعا برعهده دارد.
بیست و هفت فوریه در سوریه آتش بس برقرار شد ، آشتی که رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و رهبر آمریکا باراک اوباما در خصوص آن توافق کردند. رژیم آتش بس در ساعت 00.00 به وقت محلی اجرایی شد اما گروهک های " داعش" و " جبهه النصره" و سایر تشکل هایی که از طرف سازمان ملل متحد تروریستی نامیده می شوند را شامل نمی شود. نیروی هوایی روسیه در این روز حمله به گروهک هایی را که درخواست مربوط به آتش بس را فرستادند، متوقف کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала