گزارش و تحلیل

تصمیم شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس ، جنگ در لبنان را به راه می اندازد

© AP Photo / Bassem Mroueتصمیم شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس ، جنگ در لبنان را به راه می اندازد
تصمیم شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس ، جنگ در لبنان را به راه می اندازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شش کشور شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس روز چهارشنبه تصمیم گرفتند که جنبش مقاومت لبنان با نام حزب الله را سازمان تروریستی بنامند.

همانطور که شبکه ی عرب زبان ایرانی پرس تی وی اطلاع داد ، دبیر کل شورای همکاری کشورهای عرب زبان خلیج فارس ، عبد الطیف بن راشد الزیانی این بیانیه را صادر کرده است. وی خاطر نشان نمود که چنین تصمیمی بر پایه آن است که حزب الله ، تهدیدی برای امنیت دول عربی عضو این شوراست. به گفته ی وی جنبش لبنانی " حزب الله" ، عملیات های خصمانه ای را در سوریه ، یمن و عراق ترتیب می دهند. ضمنا شورای همکاری دول عربی خلیج فارس هیچ گونه سند و تائیدیه ای برای این ادعا ارائه نداده است.
این تصمیم برچه پایه و اساسی است و چه هدفی را دنبال می کند؟ سید هادی افقهی ، کارشناس ارشد مسائل خاور میانه ، دیپلمات سابق ایرانی در لبنان در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک فارسی می گوید:


این کارشناس تاکید می کند که این تصمیم را می توان به عنوان تلاشی برای سایه انداختن روی ایران ارزیابی کرد. برای آنکه ایران آشکارا از جنبش مقاومتی " حزب الله" و ماموریتش برای مبارزه با تروریسم در منطقه حمایت می کند. سید هادی افقهی ادامه میدهد:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала