گزارش و تحلیل

ایران مهد شیر زنان تاریخ است

© AFP 2023 / Atta KenareГолосование на парламентских выборах в Иране
Голосование на парламентских выборах в Иране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از ویژگی های انتخابات اخیر در ایران نزدیک شدن زنان به شکستن رکورد حضور خود در مجلس شورای اسلامی است. امری که ظاهرا برخی ها را ناراحت یا نگران کرده.

فعلا 14 زن رسما در دور اول انتخابات به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند که با توجه به حضور 14 زن در مجلس شورای اسلامی پنجم فعلا برابری می کنند اما در دور دوم انتخابات هم 8 زن دیگر شانس انتخاب شدن را دارند که با این شرایط مجلس جدید ایران می تواند رکورد دار حضور زنان در مجلس هم باشد. گو اینکه تعداد زنان حاضر در مجلس شورای اسلامی با حجم و جایگاه و حضور زنان در جامعه ایران برابری ندارد اما ظاهرا وبه هر حال این حضور آنها موجب سر و صدای زیادی میان برخی افراد نگران در مجلس شده.

ایرانی ها در خیابان تهران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
نتایج انتخابات ایران
می توان گفت جامعه ایرانی اولین جامعه ای در تاریخ بشریت است که در آن یک زن به حکم فرمایی و یا فرماندهی لشکر ویا سپه سالاری و یا پست ها و مقام های والا رسیده و هیچ وقت مردان ایرانی در تاریخ ایران همچون همسایگان خود به مادر و همسر و خواهر و دختر خود به عنوان یک وسیله برای ارضای خواسته های شهوانی خود نمی نگریستند.
بعضی وقت ها ممکن است خوی حیوانی بر خوی انسانی برخی غلبه پیدا کند اما هیچ وقت این مورد در مورد مردان ایرانی صدق نکرده و نمی کند و نخواهد کرد.
اعتقادات مذهبی ایرانی ها هم همیشه بر این مبنا بوده و هست. ایرانی ها چه از نظر فرهنگی چه از نظر تاریخی چه از نظر مذهبی همیشه تافته جدا بافته ای از منطقه جغرافیایی خود بودند و هستند وخواهند بود.
در حالی که برخی همسایگان ایران هنوز همان خوی جاهلیت را دارند و زن به عنوان یک کالا و وسیله در منزل آنها هست در ایران ایرانی ها به زنان به عنوان عضوی والا از جامعه می نگرند.
هیچ کس نمی تواند ارادت خاص ایرانی ها به حضرت فاطمه زهرا را انکار کند، زنی که الگویی برای صبر ومبارزه زنان در ایران تلقی می گردد.
نتایج اولیه انتخابات در ایران - اسپوتنیک ایران
نتایج اولیه انتخابات در ایران
حضرت زینب به عنوان شیر زنی که پیام آور کربلا بود به حساب می آید فردی که با اقتدار خود به الگویی برای اقتدار وآزادگی زنان تبدیل شد و امروزه هزاران مرد ایرانی حاضر هستند جان خود را فدای حرمت حرم این شیر زن کنند.
بزرگترین پایگاه روحانیت ایران یعنی شهر قم در کنار مرقد حضرت معصومه زهرا خواهر امام رضا (ع) بنا شده و بزرگترین مراجع مذهبی ایران آرزو دارند کنار بارگاه این شیر زن دفن شوند.
2500 سال پیش سرداران زنی مانند یوتاب در ایران می زیستند که سردار به نامی مانند اسکندر مقدونی که هزاران سردار مرد را شکست داده بود تاب جنگ با لشکر آنها را نداشت و از ترس جنگ با آنها مسیر حمله خود را تغییر داد.
اولین دریاسالار تاریخ بشریت آرتمیس یک زن ایرانی بود که 480 سال قبل از میلاد فرمانده نیروی دریایی ایران بود ونیروی دریایی یونان را نیست ونابود کرد و لشکر ایران را از راه دریا به پشت خط دشمن در اوروپا رساند و موجب پیروزی ایرانی ها در جنگ شد.
داریوش بزرگ همیشه اذعان داشت که اگر هدایت مادرش آتوسا نبود هیچوقت به فتوحات معروف خود دست نمی یافت و همیشه آتوسا به عنوان یکی از سرداران ارتش ایران در همه جنگ ها کنار فرزند خود بود.
Президент Ирана Хасан Роухани во время голосования - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بازگشت اصلاح طلبان با نرمش قهرمانانه نظام
به هر حال اگر بخواهم نام دخت های به نام ایران زمین را بیاورم شاید صدها مقاله نیاز داشته باشم اما امتیازی که ایرانی ها نسبت به دیگر همسایگان خود دارند در این است که فرهنگ و تمدنی جاودانه دارند که تحت تاثیر تفکر های متحجرانه برخی عقب افتاده های اجتماعی قرار نمی گیرند.
در ایران حدود 60 درصد ورودی های دانشگاه ها به زنان اختصاص دارد.
در ایران نیمی از مشاغل در اختیار زنان است.
در ایران زنان حق حضور مستقل در جامعه دارند.
در ایران زنان حق دارند پایاپای مردان پیشرفت کنند.
در ایران زنان شریک زندگی مردان هستند.
در ایران زنان مکمل همسران خود هستند.
در ایران زنان مادران — خواهران — همسران و فرزندان شهید هستند، شهدایی که خونشان را برای سرافرازی مملکت خود دریغ نکردند.
Голосование на парламентских выборах в Иране - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آخرش که برد و که باخت
در ایران زنان حق رای دارند.
در ایران زنان حق انتخاب شدن دارند.
راستی تا فراموش نکردم در ایران زنان حق رانندگی دارند.
اما من معتقدم هنوز به کل حق و حقوق خود نرسیده اند و زنان ایرانی توانایی فتح همه قله های افتخار را دارند.
حضور در جایگاه های انتخابی ملاک سهمیه بندی نمی باشد اما اگر بخواهیم سهمیه بندی کنیم زنان در ایران باید نیمی از مجلس را به خود اختصاص دهند و نه فقط 14 کرسی. شاید در برخی کشورها ممانعت از حضور آنها به دلیل ممنوعیت های سیاسی باشد اما بدیهی است که در ایران کمرنگ بودن حضور آنها در مجلس شورای اسلامی به دلیل کم کاری سیاسی آنها می باشد.
من به عنوان یک ایرانی به زنان جامعه خود و موفقیت های آنها افتخار می کنم "و لو کره ال عقب افتاده ها و مطرودین اجتماعی".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала