گزارش و تحلیل

نماینده اپوزیسیون: «عمل تروریستی در آنکارا وجود مسایل جدی امنیتی در کشور را نشان می دهد»

© REUTERS / Mustafa KirazliСпасатели на месте взрыва в Анкаре
Спасатели на месте взрыва в Анкаре - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد آسیب دیدگان بر اثر انفجار در مرکز آنکارا در چهارشنبه افزایش می یابد. بیش از 60 نفر زخمی و 28 نفر کشته شدند، اکثر آن‌ها از نیرو های مسلح از جمله افسران ارتش ترکیه بودند. انفجار در آخر ساعت شلوغ شب در محل پرجمعیت مرکز آنکارا دارای چند زیستگاه نظامی بوقوع پیوست.

در نزدیکی آن ساختمان‌های فرماندهی نیروی هوایی و ناوگان ترکیه و در 100- 300 متری آن ساختمان‌های ستاد کل، وزارت کشور و پارلمان ترکیه قرار دارند

«ارم اردم» نماینده حزب خلق جمهوری خواه اپوزیسیون در پارلمان ترکیه که در موقع انفجار در ساختمان پارلمان بود با اسپوتنیک صحبت کرده چنین گفت:

«ابتدا مایلم به همه ملت ترکیه ابراز همدردی کنم. ما با حمله بی رحمانه و وحشتناک تروریست ها روبرو شدیم. ما با همتایان توانستیم محل حادثه را با چشم خود ببینیم. انفجار هنگامی رخ داد که نمایندگان جناح ما در ساختمان پارلمان بودند. ما فهمیدیم که بمب منفجر شد. ما سریع از ساختمان بیرون دویدیم و ستون دود غلیظی دیدیدم.»

اردم می گوید: کسانی که به محل حادثه آمدند شاهد منظره وحشتناکی شدند: دور و ور آن محل اجساد زیاد نیم سوخته و باقی‌مانده های انسان‌ها رو زمین پراکنده شده بودند. شیشه‌های ساختمان‌های واقع در اطراف در شعاع 100-200 متری انفجار کلاً شکسته شده و اتوبوس های نزدیک به خودروی منفجر شده سوخته و به تل خاکستر تبدیل شدند. اردم سپس گفت:

«اینکه انفجار همانا در این بخش آنکارا، در مرکز استراتژیک آن بوقوع پیوست نشان دهنده نارسایی‌های بسیار جدی در تأمین امنیت کشور است. مسلماً هنوز زود است نتیجه‌گیری های مشخصی را بکنیم. فقط پس از رسیدگی دقیق می‌شود همه جزئیات این عمل تروریستی را تحلیل کرد. ما با مسئولیت کامل اعلام می‌کنیم که تمام آنچه را که از دستمان ساخته انجام خواهیم داد تا در در وقت نزدیک تمام اشخاص دست داشته در این اقدام رزیل را مشخص و به ارگان های دادگستری جلب خواهیم کرد».

این نماینده پارلمان ترکیه در پایان گفت که الان فقط یک چیز روشن است و آن ایکه یکی از علل اساسی اینکه چنین اعمال تروریستی وحشتناکی در نواحی دارای اهمیت استراتژیک رخ می‌دهند بی ثباتی سیاسی است که ترکیه با آن روبرو شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала