گزارش و تحلیل

خبرگزاری اسپوتنیک پیام ایرانی ها را به جهان برساند- در گفتگو با دکتر محمود صلاحی

© Somayeh Pasandidehدکتر محمود صلاحی
دکتر محمود صلاحی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همه مردم دنیا در نهایت به یک حقیقت می رسند و آن خدا و بشریت است

مهمان نوازی یکی از عناصر فرهنگ ایرانی می باشد که این دید و بازدیدهاست که سبب کاهش و از بین بردن کینه، نفرت و دشمنی می گردد و بر عکس تعامل، مهر، دوستی و صلح را به ارمغان می آورد. به زودی فصل بهار در ایران آغاز می شود و کشور چهار فصل، آرام و امن ایران می تواند در دنیای پر ازخشونت و افراطی گری امروز مکان بسیار فرح بخش و لذت آفرین برای تمام مردمان جهان به ویژه همسایه همیشگی و تاریخی ما روسیه و دیگر مردمان جهان باشد. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران- دکتر محمود صلاحی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت:

-       من از دوستان خوبمان در خبرگزاری اسپوتنیک می خواهم حالا که رسالت نشر اخبار سالم و سازنده را به زبانهای مختلف دنیا بر عهده دارند پیام ما ایرانی ها را به جهان برسانند:

«سلام گرم ما را از سرزمین آفتاب سرزمین نور و روشنایی پذیرا باشید. می خواهم از این فرصت استفاده کنم و به تمام مردم جهان بگویم، اگر به هر یک از کتب آسمانی مراجعه کنید، در می یابید که خداوند انسان را از دریچه لطف و مهربانی خلق نموده است. یعنی خداوند اول ما را دوست می داشت و سپس خلق نمود، مانند مجسمه سازی که اول در ذهن خود اثری را طراحی می کند و چون علاقمند می گردد آن ذهنیت را خلق می نماید. خداوند تمام اقوام، ملیتها، نژادها، زن و مرد را دوست دارد البته کودکان را بیشتر دوست دارد، نزد خداوند هیچ قوم و ملتی بر دیگری برتری ندارد و درواقع همه ما انسانها مالمیک پروردگار یکتا هستیم. حال اگر تمام مردم جهان به این باور برسند که همگی نزد خداوند عزیز هستیم و دارای اجر و قرب، در آن صورت نگاهمان به یکدیگر عوض می شود. اگر نگاهمان عوض شود، در آن صورت علاقمند می شویم که یکدیگر را بشناسیم، به هم سر بزنیم، با تمدنهای یکدیگر آشنا شویم، چراکه دستاوردهای تمدنی هر منطقه ای متعلق به تمام دنیاست، به عبارت دیگر تمام دستاوردهای تمدن غنی ایرانی متعلق به تمام مردمان جهان است، همینطور که تمدن روسیه، ایتالیا، اسپانیا و هرجای دیگر دنیا نیز برای مردم ایران جالب است و به آن علاقمند هستیم.

همه مردم دنیا در نهایت به یک حقیقت می رسند و آن خدا و بشریت است، بشر را خدا آفرید و خودش نیز خداوندگار همه عالم است.

همه ما مشابه یکدیگر هستیم، پس شما بیایید و دستاوردهای بشری ایران را که بیش از 7 هزار سال قدمت مکتوب دارد، ببینید. فقط خلیج فارس ایران نقشه ای دارد که بیش از 30 هزار سال از عمر آن می گذرد، دریای عمان که قبلا «دریای مکران» نام داشته و به خلیج فارس متصل است، نقشه های متعددی در سرتاسر دنیا دارد، ایران بناهای سه هزار ساله و کتابهای چهار هزار ساله دارد، بنابراین من همه مردمان دنیا را به ایران دعوت می کنم تا از نزدیک حقیقت ایران را بشناسند.

می خواهم از پنجره خبرگزاری اسپوتنیک استفاده کنم و بگویم که ساکنان زمین باید دلسوز یکدیگر باشند، سعدی شاعر پرآوازه ایرانی می گوید:

چو عضوی به درد آورد روزگار             دگر عضوها را نماند قرار

  تو کز محنت دیگران بی غمی                نشاید که نامت نهند آدمی

 

اگر انسانی در یمن کشته بشه و یا در آمریکا، سوریه، فرانسه و یا هرجای دیگر ما برای آنها ناراحت می شویم چون ما دوست داریم که همه مردم در صلح و آرامش زندگی کنند، اهل فرهنگ و مطالعه باشند و زندگی خوب و آرامی داشته باشند. مردم ایران از صلح طلب­ترین مردمان جهان هستند و تا به حال هم به هیچ کجای دنیا تجاوز نکرده و آغاز کننده هیچ جنگی نبوده اند، البته باید بگویم که بی شک در مقابل تجاوز خیلی سخت می ایستند.

اگرچه مرزهای جغرافیایی برای حفظ امنیت و اداره کشورها لازم است، اما بشریت که مرز ندارد چون همگی مخلوق خداوند و در کنار یکدیگر هستند. بنابراین حکام برخی کشورها هم باید بیاموزند که به مردم زور نگویند و در حق یکدیگر ظلم روا نکنند.»

اکنون که با فعالیتهای خوب دستگاه سیاسی دو کشور اقدامت عملی در جهت تسهیل روند صدور روادید برای شهروندان روسی و ایرانی انجام گرفته است و احتمالا در آینده حتی شاهد لغو روادید می توان بود، توریستهای ایرانی و روسی می توانند اوقات خوبی را بدون کمترین مشکل در کشورهای یکدیگر داشته باشند. ایرانی ها مردمان مهمان نوازی هستند که هر فردی باید تجربه معاشرت و دیدار با آنها را داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала