گزارش و تحلیل

پیشنهاد لغو ویزا بین روسیه و ایران در دومای روسیه

© Sputnik / Sergey Mamontovایران
ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکلای لویچف، معاون سخنگوی دمای دولتی ، نماینده ی حزب " روسیه عادل" ، لغو ویزا بین روسیه و ایران را مطرح کرد .

به عقیده ی این نماینده ی پارلمان ، این امر همکاری دو جانبه در تمامی زمینه ها را به سطح جدیدی می رساند.
لغو دوجانبه ی ویزا روسیه و ایران ، گام منطقی در توسعه ی همکاری دو کشور است. در ایران موارد مورد توجه بسیاری برای کشورما وجود دارد البته این فقط در سطح رسمی نیست. مردم ایران می خواهند فرهنگ روسیه را بهتر شناخته و با زندگی مردم روسیه آشنا شوند. این تقاضاها به رشد خود ادامه می دهد. تجارت میهنی ممکن است سود فراوانی را از جذب ایرانیانی که به روسیه می آیند بدست آورد.
این نماینده یادآوری نمود که سال گذشته توریست های روس دو مسیر محبوب برای استراحت داشتند یعنی مصر و ترکیه.
لویچف افزود: جمهوری اسلامی ایران با رنگ و بوی شرقی باستانیش قابلیت آنرا دارد که این جای خالی را پر کند. البته ممکن است خیلی فوری نباشد اما در آینده امکان آن وجود دارد.

پیست های اسکی « روزا خوتور»  سوچی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
موافقت با الویس پرسلی ایرانی

به گفته ی وی ، ظهور مسیر جدید توریستی می تواند به شرکت های گردشگری میهنی نیز در شرایط دشوار کنونی کمک کند. این نماینده گفت: " شرایط برای لغو ویزا در حال حاضر بسیار مطلوب است. ارتباط مسکو و تهران در حال صعود است. کشور ما با تلاش بسیار جمهوری اسلامی ایران را به جامعه ی جهانی بازگرداند. "
وی خاطر نشان نمود که روسیه و ایران صدها پروژه مشترک در زمینه های گوناگون از کشاورزی گرفته تا هوا فضا را اجرایی می کنند.
لویچف خاطر نشان نمود: " حل مشکلات با ارسال سامانه موشکی اس — 300 ، بدون مداخله ی طرف سوم به عنوان دادگاه بین المللی نشان داد که ایران همواره برای تفاهم آماده بوده و به ارتباطات چندین ساله ما ارج می نهد. اکنون دولت کاسپین علاقه ی زیادی به خرید هواپیماهای روسی یعنی سوخو سوپرجت 100 جدید و ام اس 21 نشان میدهد.
این نماینده ی پارلمان معتقد است که لغو ویزا باعث می شود که ارتباطات روسیه و ایران به سطح دیگری در زمینه های همکاری وارد شود. وی خاتمه داد: امروز وقتی ایران به بازار جهانی وارد می شود و با ساختارهای بین المللی ادغام می گردد ، لغو مانع ویزا ، جایگاه ویژه ای در شراکت ما خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала