گزارش و تحلیل

صدای پای نازی های آمریکایی می آید

© AP Photo / David GoldmanЧеловек на фоне американского флага
Человек на фоне американского флага - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وقتی صحبت های برخی کاندیداهای ریاست جمهوری ایالات متحده و رفتار های نمایندگان کنگره این کشور را می شنوم احساس می کنم رفتارهای نژاد پرستانه نازی ها برایم تداعی می شود نمی دانم آیا برای شما هم چنین چیزی تداعی می شود یا نه؟

یکی از اصلی ترین دلایل پیشرفت ایالات متحده آمریکا و در کل قاره آمریکا مخصوصا بخش شمالی آن پذیرش مهاجران سخت کوش که برای موفقیت به این کشور مهاجرت کرده اند می باشد. اما همیشه یک دلیل اصلی برای موفقیت در ایالات متحده آمریکا وجود داشته، و آن نگاه مهاجر پذیر این کشور نسبت به مهاجران خارجی ها بوده، به این معنا که چون همه مردم این کشور اصالتا مهاجر هستند پس هیچ احدی (البته به جز سرخ پوستان) نمی تواند ادعای اصالت و یا مالکیت سرزمینی یا برتری نسبت به دیگری داشته باشد و هر شهروندی که فعالتر از دیگری باشد موفق تر می باشد بدون توجه به نژاد، قومیت، زبان ، مذهب یا…
 گو اینکه در تاریخ ایالات متحده ظلم های زیادی به برخی نژاد ها و اقوام این کشور شد اما ساختار کلی این کشور توانست این امور را هضم کند و در نهایت شاهد آن بودیم که یک رئیس جمهوری سیاه پوست توانست در این کشور که زمانی توسط کوکلاکس کلان ها (سفید پوستان نژاد پرست) اداره می شد به قدرت برسد. امروزه هم یک زن (خانم هلاری کلینتون) شانس زیادی برای ورود به کاخ سفید دارد.
شاید هم همین سبب شد تا عقاید نژاد پرستانه برخی در ایالات متحده تحریک گردد.

ترامپ میلیاردر، خبرنگار شبکه ی Univision را از کنفرانس خبری بیرون انداخت - اسپوتنیک ایران
ترامپ صحبت از بستن راه ورود مسلمانان به آمريكا کرد
 سخنان یکی از کاندیداهای آمریکایی (دونالد ترامپ) بر علیه رنگین پوستان — مکسیکی تبارها — مهاجران — مسلمانان و… شاید یک شگرد تبلیغاتی توسط این فرد برای جلب توجه باشد اما ربط آن با رفتارها و تصمیمات کنگره آمریکا و رفتارهای قلدر معابانه بین المللی این کشور انعکاس دهنده نوعی تفکر نژاد پرستانه است که در حال چیرگی بر الگوهای اصیل آمریکای می باشد.
مگر نازی ها چه تفکری داشتند؟
تفکر استعلایی و برتری نژادی بود که توسط همه جهانیان تقبیه شده بود اما در نهایت منجر به جنگ جهانی شد.
گو اینکه در ایالات متحده به صورت سنتی پس از هر دو دوره حزب حاکم جابجا می شود اما همه می دانند که سیاستمداران و کارتل ها و لابی های پشت پرده هستند که سیاست این کشور را می چرخانند و رئیس جمهوری و دولت فقط مجری تصمیمات پشت پرده می باشند و تغییر حزب حاکم تاثیری بر سیاست های کلی این کشور مخصوصا در عرصه بین المللی نخواهد داشت و رئیس جمهوری این کشور توانایی اعمال نظر شخصی خود در این موارد را ندارد.
در واقع همان 1% که کمپین 99% برای مخالفت با آنها به خیابان ها آمده بود هنوز حاکم هستند.
در هر انتخابات این لابی های پشت پرده تلاش می کنند تنوعی از ایده ها و چهره ها را توسط "شومن" های مختلف عرضه کنند و سیستم نظر سنجی و آمارگیری آنها بررسی می کند که در شرایط فعلی مردم آمریکا دوست دارند چه چهره ای را به عنوان رئیس جمهوری خود داشته باشند.
و این لابی های پشت پرده می خواهند در نظرسنجی خود بررسی کنند که آیا مردم ایالات متحده به سمت و سوی نژاد پرستی روی آورده اند یا خیر.
نکته ای که امروزه پیش آمده آن است که حتی در صورتی که مردم آمریکا با این روند نژادپرستانه همراهی نکنند تبلیغات مغرضانه و مسمومی که برای جا انداختن چنین تفکری انجام شده آنقدر ذهنیت ها را آلوده کرده که بعید است به این راحتی ها بتوان آن را از اذهان مردم پاک کرد و ممکن است زمینه ای شود برای ایجاد نوعی تفکر نژاد پرستانه که ساختار اجتماعی داخلی ایالات متحده را نیز بهم بزند وحتی منجر به درگیری های نژادی داخلی که سابقه آن نیز در این کشور کم نیست گردد.
تنها راه خروج از چنین پیش آمده آن است که مردم آمریکا با مشت محکم در مقابل این نئونازی ها بایستند و به گونه ای با ایده ها و تفکر آنها مقابله کنند که از همین ابتدا این روند ریشه کن گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала