گزارش و تحلیل

آمریکا برای پیروزی بر تروریسم باید ترکیه را مواخذه کند

© AP Photo / Evan Vucciآمریکا برای پیروزی بر تروریسم باید ترکیه را مواخذه کند
آمریکا برای پیروزی بر تروریسم باید ترکیه را مواخذه کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استیون ولت ، مقاله نویس Foreign Policy می گوید، مبارزه ای که آمریکا با تروریسم انجام می دهد ، غیر موثر است.

ولت می نویسد که مشکل اصلی ، عدم تمایل مقامات آمریکا برای بررسی مجدد استراتژی شکست خورده شان است. آنها معتقدند که راه اصلی پیروزی بر گروه های افراطی ، مداخله ی نظامی است. در عین حال به عقیده ی خبرنگار آمریکایی ، این امر تنها فضای مدیریت نشده ی بیشتری را ایجاد کرده و امکان استخدام در چنین گروه هایی مانند داعش را ساده تر می گرداند.
او معتقد است که آمریکا باید تهدید واقعی تروریسم را درست ارزیابی کرده و آشکارا در خصوص آن با جامعه گفتگو کند. در عین حال از نقطه نظر وی از آمریکا انتظار نمی رود که ارزیابی های عینی از تهدیدات تروریستی داشته باشد ، از آنجا که " مردم و انستیتوهای علاقه مند به دمیدن در خطر، سعی می کنند در گفتمان های اجتماعی بر این موضوع مسلط شوند. برای آنکه بودجه های شخصی آنها ، نفوذ بروکراتیکی و استقلالشان به حفظ وضعیتی مرتبط است که ما را از ترس به خود می لرزاند. ولت همچنین خاطر نشان نمود که آمریکا باید گفتگوی آشکار و گشوده ای در خصوص نقش رسانه ها آغاز نماید. وی یاد آوری می کند: " هر بار وقتی حادثه ی تروریستی اتفاق می افتد ، تلویزیون و منابع رادیویی بلافاصله با بی فکری گزارش های داغی آماده می کنند ، اکثر آنها در جهت افزایش ترس و وحشت مردم است.
نویسنده در انتها اشاره نمود که آمریکا باید رویکرد عملگرایانه تری با متحدین خود انتخاب کرده و پیش از همه تماس های خود را با ترکیه به عنوان کشوری که به مسائل مبارزه با تروریست به دنبال مقاصد خود غیر از اهداف آمریکاست ، قطع نماید. ولت تاکید می کند: مقامات آمریکایی باید ترکیه را به خاطر اعمالش علیه کردهایی که با داعش مقابله می کنند، مواخذه نماید ، برای آنکه ترکیه نمی تواند مرزهای نزدیک به تروریست ها را که تحت کنترل داعش است سرپرستی کند و برای آنکه چشمان خود را به روی قاچاق و سایر اعمالی که به تجارت با گروهک تروریستی مرتبط است بسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала