گزارش و تحلیل

پایگاه های جدید روسیه در سوریه

© Sputnik / Dmitriy VinogradovРоссийский летчик покидает самолет на базе "Хмеймим" в Сирии
Российский летчик покидает самолет на базе Хмеймим в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسکادران هوایی روسیه مستقر در سوریه برای مبارزه با داعش به بهره گیری از واحد های جدید پرداخت. روسیه بعلاوه حمیمیم پایگاه هوایی اصلی در لاذقیه از پایگاه های

آن‌ها فرودگاه های فرعی برای پوشش آتشی یگان های دولتی سوریه هنگام هجوم هستند. روسیه حق دارد در صورت لزوم از کل زیربنا های موجود در سوریه استفاده کند

خبرگزاری رویترز با اسنتاد به سازمان Syrian Observatory for Human Rights این خبر را منتشر کرد. به گزارش رویترز تکنیک نیروی هوافضای روسیه که در عملیات ضد داعش شرکت می‌کند بعلاوه پایگاه حمیمیم واقع در نزدیکی لاذقیه در فرودگاه های التیاس در استان پالمیرا و در پایگاه الشیراط واقع در استان حمص مستقر خواهد شد. نمایندگان رسمی وزارت دفاع و دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر رئیس جمهور این اطلاع را تفسیر نکردند.

بالگرد روسی می 24 موضع داعشی ها را منهدم می کند - اسپوتنیک ایران
بالگرد روسی می 24 موضع داعشی ها را منهدم می کند
 اطلاع در باره راه اندازی چند واحد برای انجام عملیات نظامی هوایی در سوریه برای اولین بار 6 نوامبر ظاهر شد. «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه هنگام گزارش به ولادیمیر پوتین به رئیس جمهور چهار بالگرد ضربتی «ام آی — 24 پ» و یک بالگرد ترابری نظامی «ام — آی 8 » بروی نقشه را نشان داد. آن‌ها در ناحیه فرودگاه الشیراط مستققر بودند. یک منبع وزارت دفاع به روزنامه روسی «کامرسانت» گفت که از این قصبه واقعاً برای ایست کوتاه مدت جنگنده ها جهت سوختگیری و بارگیری اضافی استفاده می شود. همچنین پوشش آتشی عملیات تعرضی یگان های دولتی در ناحیه دیرالزور و بعد در سمت جنوب شرقی، از این نقطه آسانتر از حمیمیم است. کاربرد پایگاه الشیراط برای حمایت از ارتش بشار اسد هنگام نبرد ها در استان حمص ضرورت دارد.

روزنامه «الرای» چاپ کویت نوشت «روسیه بدین طریق برای افزایش اسکادران هوایی خود در سوریه تا 100 فروند جنگنده شرایط فراهم می آورد. منبع نظامی «کامرسانت» می‌گوید که این امر از نظر تئوریک امکان‌پذیر است لیکن در طرح های موجود، استقرار تعداد پرسنل اضافی و تکنیک زیادی در نظر گرفته نشده است. زیرا سامانه های پدافند هوایی مستقر در حمیمیم (اس- 400 «تریئومف»، «بوک- ام2 » و «پانتسیر- اس1 ») سراسر حریم هوایی سوریه را پوشش می دهند. وی افزود: «هدف فرودگاه های الشیراط و التایس صرفاً پذیرش و ارسال تکنیک هوایی خواهد بود». یک دیپلمات بلندپایه روس به «کامرسانت» گفت: «در صورت لزوم و با مجوز طرف سوری ما حق داریم از همه گونه زیربنا های موجود در این کشور استفاده کنیم».

به گفته سرهنگ «ویکتور موراخوفسکی» کارشناس نظامی، استقرار فرودگاه های خط مقدم از پیش لازم بود زیرا بالگرد های در حال بهره گیری در سوریه دارای شعاع کوتاه عمل بوده و باید در محل نزدیک به میدان عملیات جنگی سرویس شوند، وی افزود: «خوب بود فرود گاه فرعی در استان ادلب تاسیس می‌شد ولی مسیر های دشوار رساندن مهمات و سوخت موقعیت را دشوار می کند».

هواپیماهای سوخو 25 اس ام - اسپوتنیک ایران
تسلیحات روسیه در مبارزه با داعش در سوریه
 گفتنی است که در عملیات در سوریه بیش از 50 هواپیما شرکت می کنند. اسکادران اساسی در پایگاه حمیمیم مستقر شده و پایه آنرا جنگنده های سوخو — 25 اس ام (12 فروند)، بمب افکن های خط جبهه سوخو — 24 ام و سوخو- 34 (به ترتیب 11 و 4 فروند)، جنگنده های شکاری سوخو- 30 اس ام (4 فروند)، بالگرد های ضربتی ام آی — 24 (12 فروند) و بالگرد های چندمنظوره ام آی 8 (4 فروند) تشکیل می دهند. همراه با این اسکاددران، اسکادران هوایی مستقر در روسیه کار می کند. این اسکادران عبارت است از 4 فروند جنگنده سوخو- 27 اس ام، 5 فروند موشکبر استراتژیک توپولف- 160، 6 تا تو- 95 ام اس، 8 تا سوخو- 34 و یک تو- 22 ام 3. به گفته ایگور کناشنکوف در دوره ای از 26 نوامبر تا 4 دسامبر جنگنده های روسی از حمیمیم 431 پرواز جنگی انجام داده و به 1458 واحد تروریست ها در استان های حلب، ادلب، لاذقیه، حما، حمص، دیر الزور و رقه ضربات وارد کردند. کل پرواز های بمب افکن ها و جنگنده ها با پرواز جنگنده های شکاری سوخو — 30 اس ام پوشش می شدند. این اقدام پس از سرنگونی جنگنده بمب افکن سوخو- 24 در سوریه بوسیله نیروی هوایی ترکیه حتمی شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала