گزارش و تحلیل

سیاست شناس: اردوغان مطابق الگو های تبلیغات غربی اقدام می‌کند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر سیاست شناس: اردوغان مطابق الگو های تبلیغات غربی اقدام می‌کند
سیاست شناس: اردوغان مطابق الگو های تبلیغات غربی اقدام می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهرو ترکیه اعلام کرد که آنکارا مدارکی در اثبات خرید نفت داعش به وسیله روسیه را در دست دارد.

وی با اسناد به وزارت دارایی آمریکا افزود که بزرگترین خریدار نفت داعشی یک بازارگان سوری است که گویا همچنین دارای تبعیت روسیه است. «ولادیمیر شاپوالوف» سیاست شناس روس،مدیر انستیتو سیاست، حقوق و پیشرفت اجتماعی وابسته به دانشگاه علوم انسانی مسکو اشاره کرد که اردوغان با دادن این اعلامیه ها تلاش می می‌کند خود را توجیه کند ولی در‌واقع راه توسعه بیشتر اختلاف با روسیه را می پیماید

اردوغان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اشتباه راهبردی اردوغان در تحریک روسیه برای ارائه شواهد خرید نفت از داعش – قسمت اول
سیاست شناس شاپوالوف این بیانات اردوغان را مورد تفسیر قرار داده که او دارای مدارکی در اثبات خرید نفت داعش بوسیله روسیه است. به گفته این کارشناس «در واقع مطلب سر آن است که اردوغان در مرکز جنجال بزرگی قرار گرفته است و بیانات او واکنشی به حقایقی است که وزارت دفاع روسیه منتشر کرده و حاکی از آن است که خانواده اردوغان در فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی داعش دست دارد».

این کارشناس افزود «ادروغان با قرار گرفتن در موقعیت ناگوار سعی می‌کند خود را تبرئه کند و این کار را از طریق توسعه فزاینده اختلاف با روسیه می‌کند و سعی دارد با روسیه معامله به مثل کند و به این خاطر روسیه را به همین کار ها متهم می کند.

ترکیه از داعش نفت خریده و در سراسر جهان می فروشد - اسپوتنیک ایران
ترکیه از داعش نفت خریده و در سراسر جهان می فروشد
 شاپوالوف گفت ما یاد داریم که او وعده داد که اگر حقایق مربوط به داشتن رابطه با داعش تأیید شود وی استعفا خواهد داد و دیروز گفت که ترکیه در جواب به تحریمات روسیه دست به اقدام های خود خواهد زد. امروز وی می‌گوید که نه ترکیه بلکه روسیه از داعش نفت می خرد. بدون شک این‌ تلاش‌های پاک کردن گناه و حرکت دادن توجه جامعه جهانی به سوی روسیه می‌باشد که مخالف او است.

این گونا اعمال مانند این است که دزد در بازار فریاد بزند: دزد را بگیرید! وی بجای تکذیب مستند حقایق ارائه شده از سوی روسیه مطابق تلبیغات غربی عمل کرده و سعی می‌کنند از این قرار جواب بدهد که «خودت احمق هستی».

گفتنی است که وزارت دفاع روسیه در کنفرانس خبری با عنوان «نیرو های مسلح روسیه در مبارزه با تروریسم بین المللی. داده‌های تازه» نشان داد که در عکس‌های گرفته شده بوسیله ماهواره ها ستون‌های تانکر های حامل نفت مسروقه به دست داعشی ها دیده می شوند. از این عکس‌ها دقیقاً پیدا است که مقصد نهایی نفت مسروقه از میادین سوریه — ترکیه است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала