گزارش و تحلیل

بشار اسد: دشمنان سوریه کمک‌های نظامی و مالی خود را به تروریست ها افزایش می‌دهند

© AFP 2023 / Sanaبشار اسد: دشمنان سوریه کمک‌های نظامی و مالی خود را به تروریست ها افزایش می‌دهند
بشار اسد: دشمنان سوریه کمک‌های نظامی و مالی خود را به تروریست ها افزایش می‌دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبر گزاری جمهوری عربی سوریه – سانا، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌المللی رهبر ایران در دمشق ملاقات کرده گفت: دشمنان سوریه بخاطر دستاورد های ارتش سوریه کمک‌های نظامی و مالی خود را به تروریست ها .افزایش دادند

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد: «دستاورد های ارتش سوریه در مبارزه علیه تروریسم با حمایت دوستان در درجه اول روسیه و ایران هم اینک برخی نیروهای دشمن سوریه را به گسترش مداخله و افزایش کمک‌های پولی و تحویل تسلیحات به شبه نظامیان وادار کرد».

اسد متذکر شد که دولت سوریه و شرکای آن در آینده هم مصمم اند با همه گونه تجلیات تروریسم قاطعانه مبارزه کنند. آن‌ها مطمئن هستند که محو و نابودی اسلامگرایان گام اصلی بسوی ثبات در خاور نزدیک و سراسر جهان است.

علی اکبر ولایتی مشاور رهبر ایران در امور بین‌المللی ایستادگی مردم سوریه در مبارزه با افراطیون را عالی ارزیابی کرده وعده داد که تهران در آینده هم از دمشق در مقابله آن با تروریست ها پشتیبانی خواهد کرد.

قبلاً بشار اسد بار ها تکید کرده که روسیه یکی از کشور های معدودی است که از دولت قانونی سوریه حمایت کرده و به یگان های این کشور در مبارزه موفق با شبه نظامیان داعش و دیگر گروه‌های تروریستی کمک می رساند. به گفته وی به برکت عملیات نیروی هوافضای روسیه موقعیت در این کشور بهتر شد.

اسد به رسانه‌های چینی گفت: «از آغاز شرکت نیروی هوافضای روسیه در مبارزه با تروریسم موقعیت در سوریه به بهبودی گرویده است».

اسد تأکید کرد که در طول دو ماه اخیر روسیه در مبارزه علیه تروریسم به پیشرفت به مراتب بیشتر از ائتلاف غربی به ریاست آمریکا در یک سال نایل آمده است.

روز یک‌شنبه سرتیپ علی میهوب سخنگوی نیرو های هوایی سوریه اعلام کرد که ترکیه تحویلات خود را به تروریستهایی افزایش داد که در سوریه دست به اقدام می زنند. به گفته این مقام نظامی سوریه، آنکارا در عوض نفت و عتیقه دریافت می‌کند و بدین سان از اختلاف سوریه سود می برد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала