گزارش و تحلیل

بریتانیا در جستجوی زیردریایی روسی

© Photo / Bellona Foundationبریتانیا در جستجوی زیردریایی روسی
بریتانیا در جستجوی زیردریایی روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بریتانیا از نیروهای هوایی فرانسه و کانادا برای جستجوی زیر دریایی روسی درخواست کمک نمود.

زیر دریایی که اطلاع داده شد، در ساحل اسکاتلند مشاهده شده است.
بریتانیا کاملا قاطعانه اصرار دارد که هواپیماهای فرانسوی ، ناوچه نیروی دریایی سلطنتی و ضد زیردریایی را همراهی کنند. جستجوها خطرناک به نظر می رسند ، چرا که زیر دریایی روسی ممکن است برای جاسوسی از پایگاه نظامی در اسکاتلند باشد ، در این پایگاه زیردریایی بریتانیایی به همراه موشک های Trident قرار دارند.
بریتانیا هواپیماهای گشت ویژه نیروی دریایی ندارد ، برای آنکه پنج سال پیش آنها به خاطر کاهش بودجه دفاعی حذف شدند. لازم به یادآوری است ، این اولین بار نیست که جستجوهای گسترده و وسیع زیردریایی که به نظر روسی است صورت می گیرد.
چند وقت پیش کانال راشا تودی با تونی گاسلینگ ، نویسنده و روزنامه نگار پژوهشی، در خصوص شکار آشکار زیردریایی روسی گفتگویی ترتیب داد. وی معتقد است که چنین عملیات هایی می توانند به عنوان توجیهی برای افزایش هزینه های نظامی استفاده شوند.
گاسلینگ گفت: طی یک و نیم هفته ی اخیر ، به ویژه پس از حملات تروریستی در فرانسه ، بین کارخانجات کمپلکس صنایع نظامی مبارزه ای آشکار برای پول های مالیات دهندگان بریتانیایی شکل گرفته است. ما بیانیه ی دریاسالار مارک فرگوسن را شنیدیم در خصوص اینکه روسیه "قوس فولادی " از قطب شمال تا دریای مدیترانه می سازد. من هیچ گونه شواهد و مدارکی ندیده ام. بدیهی است که این افسانه ی دیگری برای ایجاد رعب و وحشت است. تمام این داستان ها مربوط به زیردریایی ها کلا کذب است تا توجهات را از تنش های اجتماعی و بدهی های سنگین منحرف کنند. در واقع کامرون و اسبورن آندسته از مردم بریتانیا را که واقعا به پول های مالیات دهندگان نیازمندند فراموش کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала